۰ نفر

شرط مهم واشنگتن برای بازسازی در سوریه!

۱۹ مهر ۱۳۹۷، ۲۱:۳۹
کد خبر: 306931
 شرط مهم واشنگتن برای بازسازی در سوریه!

آمریکا اعلام کرد، کشورش هرگز در بازسازی سوریه تا زمانی که نیروهای ایران یا نیروهای حزب‌الله لبنان و نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه خاک این کشور را ترک نکنند، مشارکت نخواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی در آکادمی یهودی امنیت ملی آمریکا اظهار داشت:‌ اگر سوریه عقب‌نشینی کامل نیروهای هم‌پیمان خود را تضمین نکند آمریکا یک دلار هم خرج بازسازی این کشور نخواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا با اذعان به ایجاد وضعیت جدید در سوریه اظهار داشت: "وضعیت جدید" مستلزم بازنگری در ماموریت واشنگتن در سوریه است و دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در کنار اینکه خواهان حل سیاسی و مسالمت‌آمیز بحران بعد از هفت سال درگیری است و در عین اینکه شکست داعش هدف اول آن است اما خواهان خروج نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه و نیروهای ایرانی از این کشور نیز است.

وی افزود:‌ نظام سوریه "تسلط خود" را در خاک این کشور با لطف "روسیه و ایران" تقویت کرده و درست است که داعش هنوز کاملا از بین نرفته اما ضعیف شده است.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: شکست داعش تنها هدف ما در سوریه نیست.

ماه گذشته میلادی جان بولتون،مشاور امنیت ملی آمریکا تصریح کرد که وجود نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه و داعش در سوریه مستلزم باقی ماندن نیروهای آمریکایی در این کشور است.بولتون به تهران درباره بهای سنگین هر گونه تهدیدی علیه واشنگتن و هم‌پیمانانش هشدار داده بود.

این در حالی است که بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه ژوئن تاکید کرد، سوریه قدرت کافی برای بازسازی را دارد و غرب هرگز در روند بازسازی این کشور مشارکت نخواهد کرد.