۰ نفر

اعتراض فرانسوی‌ها به اصلاح قوانین بازنشستگی

۱۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۷
کد خبر: 306596

اعتراض فرانسوی‌ها به اصلاح قوانین بازنشستگی

هزاران نفر از دانشجویان، بازنشستگان و کارکنان فرانسوی در اعتراض به اصلاح نظام رفاهی فرانسه توسط دولت، به خیابان‌های پاریس خواهند آمد.

به گزارش فرانس ۲۴، ۵ اتحادیه بزرگ کارگری فرانسه در راستای اعتراض به تغییر نظام رفاهی و قوانین بازنشستگی فرانسه که آن را ناقض عدالت اجتماعی می‌دانند، از مردم خواسته‌اند در این راهپیمایی شرکت کنند. این احتمال وجود دارد که ۱۵ هزار پاریسی به خیابان‌ها بیایند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، برخی از اتحادیه‌ها نسبت به موفقیت این اعتراض‌ها شک دارند. فیلیپ مارتینز- مدیر اتحادیه " س ژ ت" گفت: آوردن معترضان به سطح خیابان‌ها کار ساده‌ای نخواهد بود، اما موفقیت اعتراضات کاملا بستگی به شعار معترضان خواهد داشت.

بازنشستگان معتقدند که قوانین جدید به کاهش حقوق و مزایای آنان منجر خواهد شد. هم چنین قرار است ۱۰۰ تظاهرات دیگر در شهرهای فرانسوی نظیر لیون، مارسی و نیس برگزار شود.  

بنابر اصلاحات پیشنهادی دولت فرانسه، کارکنان جدید از مزایای قابل توجهی که از مدت‌ها قبل از آن بهره‌مند بوده‌اند، محروم می‌شوند و برخی امتیازات نظیر تضمین مادام‌العمر شغلی و بازنشستگی زودهنگام دیگر وجود نخواهند داشت.

پیش‌تر و از فروردین به مدت سه ماه، اتحادیه‌های فرانسوی اعتصابات گسترده‌ای را انجام دادند و از هر پنج روز، دو روز را با اعتصاب گذراندند.