۰ نفر

روزهای سخت برای خانواده شریف در پاکستان +عکس

۱۸ مهر ۱۳۹۷، ۳:۴۷
کد خبر: 306482
روزهای سخت برای خانواده شریف در پاکستان +عکس

به نظر می‌رسد که اتفاقات بد برای خانواده شریف که نزدیک به سه دهه تصدی پست‌های سیاسی برجسته در این کشور را برعهده داشتند، تمامی ندارد.

به گزارش آناتولی، از آنجایی که نواز شریف سه دوره نخست وزیر پاکستان بوده و دخترش مریم شریف ماه گذشته با قرار وثیقه آزاد شد، تحلیل‌گران گمانه‌زنی کرده بودند که وضعیت برای خانواده شریف رو به بهبود است و دوران سختشان به زودی تمام می‌شود. اما بازداشت شهباز شریف، رهبر اپوزسیون مجمع ملی و رهبر حزب مسلم لیگ شاخه نواز تمامی گمانه‌زنی‌ها درباره بهبود شرایط را برهم زد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، شهباز شریف، برادر کوچک‌تر نواز شریف روز جمعه توسط اداره حسابرسی ملی که یک سازمان مبارزه با فساد است به اتهام "لغو قرارداد برای برنامه مسکن ارزان و دادن آن به شرکتی که ترجیح خودش آن بوده"، بازداشت شد.

این بازداشت که تازه‌ترین ضربه به حزب اپوزسیون مسلم لیگ یک هفته پیش از برگزاری انتخابات میان دوره‌ای محسوب می‌شود، سوالات جدی را به وجود آورده است.

دولت برخاسته از حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری عمران خان، نخست وزیر این کشور و مقامات مبارزه با فساد مدعی هستند که شهباز شریف باعث یک ضرر چند میلیون روپیه‌ای شده است.

این در حالی است که شهباز شریف این اتهام را رد کرده و می‌گوید: من در حقیقت این قرارداد را لغو کردم چرا که این قرارداد به شرکتی داده شده بود که از سوی مقامات در لیست سیاه قرار داشت.

06

از نظر تحلیل‌گران هم زمان بازداشت شهباز شریف بسیار عجیب است.

حزب مسلم لیگ پاکستان شاخه نواز در انتخابات پارلمانی ماه ژوئیه به عنوان حزب برنده در ایالت پنجاب ظاهر شد اما نتوانست دولت محلی این ایالت را تشکیل دهد چرا که حزب تحریک انصاف پاکستان با احزاب کوچک‌تر ائتلافی تشکیل داد.

انتخابات میان دوره‌ای قریب الوقوع می‌تواند فرصت دومی به حزب مسلم لیگ پاکستان شاخه نواز برای بدست آوردن اکثریت در ایالت پنجاب را بدهد.