۰ نفر

افت ۸درصدی ارزش پول ملی چین در ۵ماه

۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۵۰
کد خبر: 306396
افت ۸درصدی ارزش پول ملی چین در ۵ماه

یوان واحد پول چین در سال ۲۰۱۸ از نظر فروش تحت فشار زیادی بوده و ۸ درصد ارزش خود را بین ماه‌های مارس و اوت از دست داده است.

به گزارش رویترز ، موریس آبستفلد اقتصاددان ارشد صندوق بین المللی پول گفت که علی رغم کاهش اخیر ارزش یوان، نگران توانایی دولت چین برای حفظ ارزش پول ملی کشورش نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، آبستفلد در حاشیه کنفرانسی جدید در نشست سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی گفت:« فکر نمی‌کنم مشکلی وجود داشته باشد».

او افزود پکن باید بین فعالیتهایش برای تقویت رشد اقتصادی و اطمینان از ثبات مالی ، تعادل ایجاد کند.

یوان واحد پول چین امسال از نظر فروش تحت فشار زیادی بوده و در اوج نگرانی های بازار، 8 درصد ارزش خود را بین ماه‌های مارس و اوت از دست داد.

در روز سه شنبه بانک مرکزی چین نرخ رسمی تجارت با یوان را 6.9019 در هر دلار اعلام کرد که سهام آسیا را به پایین ترین حد خود در 17 ماه گذشته رساند.

یک مقام خزانه داری آمریکا در روز سه شنبه گفت که دولت ترامپ نگران کاهش اخیر ارزش یوان است و دولت یک گزارش شش ماهه در مورد کاربرد درست ارز آماده کرده است.

آبستفلد تاکید کرد که یوان از دوره بی‌ثباتی سال‌های اخیر بیرون آمده است.

او پیشنهاد داد مقامات چینی بر مقدار رشداقتصادی تکیه نکنند و بیشتر تمرکزشان بر کیفیت و تداوم پذیری آن باشد. در اینصورت اقتصاد بهتر با شوک های به وجود آمده کنار می آید.

اقتصاددان ارشد صندوق بین‌المللی پول گفت در حالیکه مقامات دولت در حال مهار توسعه اعتبارهای بانکی در چین هستند باید در حین تنش های تجاری با آمریکا، برای توسعه اقتصادی هم قدمی بردارند. اینها همه باعث رشد کوتاه مدت اقتصادی می شود و بر آن تاثیر می گذارد.

علیرغم کاهش بیش از انتظار ذخایر ارز خارجی چین در ماه سپتامبر، دولت هنوز هم 3 تریلیون دلار ذخیره ارزی دارد.

پکن کنترل سرمایه سختی را در پیش گرفته تا از فرار سرمایه جلوگیری کند و بانک مرکزی چین انتظار دارد ذخایر ارز خارجی علیرغم این نوسانات ثابت باقی بمانند.