۰ نفر

با گذشت ده سال از بحران مالی جهان رخ داد؛

سقوط ارزش خانه‌های میلیون‌ها بدهکار آمریکایی

۲۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۰۱
کد خبر: 300851
سقوط ارزش خانه‌های میلیون‌ها بدهکار آمریکایی

با گذشت ده سال از بحران مالی جهانی که قیمت مسکن آمریکا را به اوج خود رساند، میلیون‌ها نفر آمریکایی هنوز درحال پرداخت وام‌ خانه‌هایی هستند که حالا کمتر از نصف قیمت خریداری شده ارزش دارند.

به گزارش رویترز، با گذشت ده سال از بحران مالی جهانی که قیمت مسکن آمریکا را به اوج خود رساند، میلیون‌ها نفر آمریکایی هنوز درحال پرداخت وام‌های خانه‌هایی هستند که حالا کمتر از نصف قیمت خریداری شده ارزش دارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، حدود ۵.۱ میلیون آمریکایی هنوز با بدهی خانه‌هایی سروکار دارند که با حباب قیمت مسکن خریداری شده و سپس با سقوط شدید قیمت روبرو شده‌اند.

تا ۳۰ جون، از هر ۱۰ خانه آمریکایی، یک خانه به طور جدی پایین‌تر از ارزش وام گرفته شده برای خرید آن ارزش دارد. یعنی قیمت کنونی آنها حداقل ۲۵ درصد پایین‌تر از مبلغ باقی مانده وامی است که باید پرداخت شود (وام برخی از این خانه‌ها ۱۰ سال است که در حال پرداخت است).

البته اوضاع نسبت به سال ۲۰۱۲ بهتر شده است. در آن سال قیمت‌ میانگین مسکن به کف رسید و تعداد خانه‌هایی که شرایط وامی بسیار منفی‌ای داشتند به ۲۹ درصد کل خانه‌ها یا ۱۲.۸ میلیون خانه رسید.

مارک زندی، اقتصاددان ارشد مودیز می‌گوید: بازار مسکنی که با قدرت به اوج بازگشته است، بازار بخش‌های ساحلی است. محدودیت زمین و خریداران بین‌المللی کمک کرده است که تقاضا در این بخش‌ها بالا برود. در بخش مسکن میانه کشور، شما بیشتر با اقتصادی بدون افزایش قیمت روبرو هستید و هیچ محدودیتی برای عرضه وجود ندارد. همه این‌ها بر قیمت‌ها فشار می‌آورد.

در میان خانه‌هایی که ارزش اقتصادی پایینی پیدا کرده‌اند خانه‌های بسیاری از سربازان وظیفه قرار دارد و آنها برای بازپرداخت وام آن با مشکل روبرو هستند. عدم پرداخت به موقع اقساط وام، سربازان را از لحاظ ترخیص امنیتی با مشکلا مواجه می‌کند و کسی که یک بار در پرداخت وام با مشکل مواجه شود ممکن است دیگر هرگز نتواند وام دریافت کند.