۰ نفر

ذخائر ارزی پاکستان بار دیگر کاهش یافت

۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۵۰
کد خبر: 300712
ذخائر ارزی پاکستان بار دیگر کاهش یافت

بانک مرکزی پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد که مجموع ذخائر ارزی این کشور در بانک ها، طی یک هفته گذشته با 300 میلیون دلار کاهش در هفتم سپتامبر، به 16.069 میلیارد دلار رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این بیانیه افزود: ذخائر ارزی در بانک مرکزی با کاهش 261 میلیون دلاری، از 9.885 میلیارد دلار به 9.624 میلیارد دلار رسید.
پرداخت بدهی های خارجی علت کاهش ذخائر ارزی پاکستان اعلام شده است.
ذخائر ارزی پاکستان در دیگر بانک های این کشور با کاهش 39 میلیون دلاری، از 6.484 میلیارد دلار به 6.445 میلیارد دلار کاهش یافته است.
برخی کارشناسان و صاحبنظران اقتصادی معتقدند که اگرچه میزان صادرات کالاهای پاکستان طی شش ماه گذشته 13 درصد افزایش یافته ، واردات بی سابقه کالا و همچنین افزایش قیمت فراورده های نفتی سبب شده تا کسری حساب جاری در این کشور به سطح نگران کننده 14 میلیارد دلار برسد.
«عمران خان» نخست وزیر پاکستان نیز در پیامی خطاب به کارمندان دستگاه های دولتی این کشور گفت که میزان میزان بدهی های کشور به 330 هزار میلیارد روپیه رسیده و سود روزانه آن، 6 میلیارد روپیه بوده که در حال پرداخت است.
وی تصریح کرد که برای خروج از این چالش باید تلاش کرد و تغییرات اساسی انجام دهیم.
عمران خان گفت:خزانه خالی است و وزیران، دولتی ها و مردم خود را تغییر دهند تا کشور توسعه یابد.
وی افزود: صادرات پاکستان 20 میلیارددلار و سنگاپور 330 میلیارد دلار است و باید برای توسعه کشور در همه بخش ها به ویژه اقتصاد تلاش کرد.