۰ نفر

انتقاد آلمان از اقدام آمریکا برای تعطیلی دفتر «ساف» در واشنگتن

۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۷:۳۰
کد خبر: 300471
انتقاد آلمان از اقدام آمریکا برای تعطیلی دفتر «ساف» در واشنگتن

وزارت خارجه آلمان از اقدام آمریکا برای تعطیلی دفتر سازمان آزادی بخش فلسطین در واشنگتن انتقاد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزارت خارجه آلمان امروز جمعه از تعطیلی دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین «ساف» (PLO) در واشنگتن انتقاد کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، یک سخنگوی وزارت خارجه آلمان با اشاره به این موضوع گفت که چنین اقدامی دستیابی به راه حلی برای تشکیل دو دولت میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی را دشوارتر خواهد کرد.

وی افزود: «با توجه به فقدان ارتباط میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان، ما نگران هستیم که این اقدام یک‌جانبه جدید آمریکا باعث شود که موانعی در زمینه از سرگیری مذاکرات تشکیل دو دولت ایجاد شود.»

دولت آمریکا روز دوشنبه گذشته اعلام کرد که دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین  در واشنگتن به دلیل نگرانی از اینکه امکان دارد فلسطینی‌ها علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی کیفری (ICC) اقامه دعوا کنند،تعطیل می‌شود. این اقدام در شرایطی صورت می‌گیرد که پیشتر آمریکا کمک‌های خود به آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی را قطع کرده بود.

همچنین  به تازگی «صائب عریقات» دبیرکل کمیته اجرایی «ساف» اعلام کرد این نهاد، شکایتی به دادستانی دادگاه لاهه درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی ارائه داده است.عریقات گفت: آمریکایی‌ها فکر می‌کنند انکار واقعیت‌ها، آنها را از بین می‌برد (در حالی که اینگونه نیست)، آنها می‌خواهند نوار غزه را برای همیشه از کرانه باختری جدا کنند.

دبیرکل کمیته اجرایی ساف تصریح کرد آتش‌بس در راستای مانع عالی همه فلسطین است و تل‌آویو نباید توافق‌های یکجانبه با گروه‌های فلسطینی امضا کند، نوار غزه «معامله قرن» را ساقط خواهد کرد اما اساس این موضوع، پایان اختلافات فلسطینی است.

سازمان آزادیبخش فلسطین در دسامبر ۱۹۶۴ توسط چند گروه چریکی و نهادهای آموزشی، اجتماعی وغیره تشکیل و هدف آن مبارزه با رژیم صهیونیستی و آزادی اراضی اشغالی اعلام شد. این سازمان در سال ۱۹۷۴ عضو ناظر در سازمان ملل شد، به تدریج شیوه مسلحانه خود را کنار گذاشت و «یاسر عرفات» رئیس سابق این سازمان در سال ۱۹۹۳ با امضای پیمان «اسلو»، رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت.