۰ نفر

بدهی دولتی ایتالیا به بیش از دو تریلیون یورو رسید

۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۳۹
کد خبر: 300451
بدهی دولتی ایتالیا به بیش از دو تریلیون یورو رسید

بانک مرکزی ایتالیا در تازه‌ترین بولتن خود از افزایش بدهی‌های دولتی خبر دادو افزود که بدهی‌های عمومی (دولتی) به رکورد جدید دو تریلیون و 341 میلیارد یورو رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بانک مرکزی ایتالیا امروز اعلام کرد که بدهی های ماه جولای با 18 میلیارد و 400 میلیون یورو افزایش نسبت به ماه ژوئن، به رکورد جدید دو تریلیون و 341 میلیارد و 700 میلیون یورو رسیده است.

بانک مرکزی دلیل افزایش بدهی های عمومی ایتالیا را افزایش نقدینگی خزانه داری که مازاد نقدی نهاد های دولتی را جبران می کند و ارزیابی اوراق بهادار مرتبط با تورم و تغییر نرخ ارز (مجموع 1.9 میلیارد یورو) دانست.

در ماه جولای درآمد مالیاتی دولت ایتالیا 49 میلیارد و 400 میلیون یورو اعلام شد که 4.8 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشت. همچنین در 7 ماه نخست سال جاری میلادی، درآمد مالیاتی دولت بیش از 236 میلیارد یورو اعلام شد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میلادی 1.4 درصد افزایش پیدا کرد.

بر اساس این گزارش ، افزایش بدهی های عمومی زمانی اعلام شد که دولت جدید ایتالیا در حال کار برای تصویب قانون بودجه است و در حالی که اتحادیه اروپا نیز به رم هشدار داده که نمی توان با چنین بدهی بالایی زندگی کرد.

'پی یر موسکوویچی' کمیسر امور اقتصادی و پولی اتحادیه اروپا روز گذشته با هشدار به رم گفت: ایتالیا از نظر رشد اقتصادی در آخر جدول طبقه بندی اروپایی قرار دارد و این یک مشکل بزرگ است. نیاز به اصلاحات اقتصادی است. با متوقف کردن اصلاحات و چاپ پول و تمرکز بر روی هزینه ها نمی توان کشور را نجات داد.

وی گفت که قوانین اروپایی احمقانه نیستند. ایتالیا نمی تواند با یک بدهی که برابر با 130 درصد تولیدات ناخالص ملی این کشور است، زندگی کند. نگاه بازارها بسیار دقیق است. ایتالیایی ها باید اعتماد بیشتری به نقش محوری خود به عنوان سومین اقتصاد اروپا پیدا کنند.