۰ نفر

امکان کمک یگان‌های مدافع خلق به سوریه در عملیات ادلب

۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۰۶
کد خبر: 300387
امکان کمک یگان‌های مدافع خلق به سوریه در عملیات ادلب

وزیر امور ترکیه در نامه‌ای به نیویورک‌تایمز نوشت که شبه نظامیان یگان‌های مدافع خلق کرد ممکن است به دولت سوریه در عملیات ادلب کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این نامه از جانب مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در پاسخ به سرمقاله منتشر شده از سوی روزنامه نیویورک‌تایمز است که اخیرا منتشر شد؛ چاووش اوغلو در نامه خود هشدار داد که واشنگتن باید این مساله را مورد بررسی قرار دهد که متحدان واقعی‌اش در منطقه چه کسانی هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا؛ وی در ادامه این نامه آورده است: گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که یگان‌های مدافع خلق کرد که یک گروه "تروریستی" فعال در سوریه هستند و سلاح و کمک مالی از آمریکا دریافت می‌کنند، با بشار اسد (رئیس جمهوری سوریه) ائتلافی تشکیل داده‌اند و به عنوان بخشی از توافق ژوئیه برای کمک به او به منظور بازپس گیری ادلب از دست شورشی‌ها نیرو اعزام می‌کنند.

آمریکا و ترکیه اگرچه هر دو از مخالفان دولت سوریه هستند اما در مورد یگان‌های مدافع خلق اختلاف نظر دارند به طوری که آمریکا این نیروها را از متحدان خود می‌داند اما ترکیه آنها را شاخه‌ای از سازمان تروریستی پ.ک.ک می‌داند.