۰ نفر

رشوه ۵میلیارد دلاری آمریکا به ابومازن

۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۳۸
کد خبر: 300376
رشوه ۵میلیارد دلاری آمریکا به ابومازن

منابع خبری رژیم صهیونیستی از رشوه پنج میلیار دلاری دولت آمریکا به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای بازگشت به میز مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، پایگاه خبری گلوبس اسرائیل نوشت: دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیشنهاد پنج میلیارد دلار برای بازگشت به میز مذاکرات با اسرائیل را داده است.

این سایت صهیونیستی نوشت: منابع سیاسی آمریکایی از قصد ترامپ برای حواله 5 میلیارد دلار به عباس برای بازگشت به میز مذاکرات با اسرائیل خبر دادند. این امر بعد از موفقیت تیم مذاکره کننده اسرائیل به رهبری گرید کوشنر داماد و مشاور ویژه رئیس جمهور آمریکا و جیسون گرینبلات فرستاده ویژه دولت آمریکا در روند سازش خاورمیانه در متقاعد کردن ترامپ درخصوص این مسئله صورت می گیرد.

منابع آمریکایی در گفت وگو با سایت صهیونیستی گلوبس گفتند: براساس توافق با ترامپ، تشکیلات خودگردان فلسطین دریافت پنج میلیارد دلار دیگر از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و اتحادیه اروپا برای بهبود اوضاع اقتصادی این تشکیلات از جمله نوار غزه دریافت خواهد کرد.

این سایت که رابطه نزدیکی با روزنامه صهیونیستی هاآرتص دارد، نوشت: دولت ترامپ 200 میلیون دلار از کمک های کشورش به تشکیلات خودگردان و کمک ها به آژانس امدادرسانی وکاریابی سازمان ملل متحد (آنروا) و دهها میلیون دلار از بودجه بیمارستانهای فلسطینی در شرق شهر قدس را کم کرده است.

این سایت صهیونیستی به نقل از منابع سیاسی آمریکایی نوشت: دولت آمریکا دو روز قبل دفتر نمایندگی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) در واشنگتن را برای وادار کردن عباس برای بازگشت به میز مذاکره با اسرائیل بست. اگر تشکیلات خودگردان این کمک 5 میلیاردی را قبول نکند، وارد تونل اقتصادی تاریکی خواهد شد و اوضاع اجتماعی وخیم تر خواهد شد.

این منابع افزودند: طرح آمریکا برای کمک به تشکیلات خودگردان و بازیابی فعالیت های قوی آن از یک برنامه زمان بندی شده برای از سرگیری مذاکرات با طرف اسرائیلی و برگزاری یک کنفرانس بین المللی برای جمع آوری کمک مالی جهت ایجاد یک اقتصاد فلسطینی قوی آغاز می شود.