۰ نفر

روسیه ۴منطقه صنعتی در خارج از مرزها ایجاد می‌کند

۲۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۰۹
کد خبر: 300189
روسیه ۴منطقه صنعتی در خارج از مرزها ایجاد می‌کند

سازمان برنامه توسعه صادرات روسیه اعلام کرد که به دنبال ایجاد حداقل ۴ منطقه صنعتی در خارج از مرزهای خود در ۶ سال آینده هستیم.

به گزارش تاس نیوز، سازمان توسعه تجارت روسیه اعلام کرد در حال برنامه ریزی به منظور ایجاد ۴ منطقه صنعتی در خارج از مرزهای روسیه طی حداقل ۶ سال آینده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا؛ این نهاد اعلام کرد که یکی از این مناطق در مصر است و باید در منطقه آمریکای لاتین از قبیل مکزیک، اروگوئه، پاراگوئه و نیز در جنوب شرقی آسیا مثل ویتنام، مالزی یا هند و همچنین در قسمت شرقی یا غربی آفریقا سایر مناطق صنعتی را ایجاد کنیم. در حال حاضر مقامات روسی به دنبال تجزیه و تحلیل این کشورها هستند تا مشخص شود کدام یک از آنها برای روسیه سودآورتر است.

بر همین اساس، در فوریه سال ۲۰۱۶ میلادی، روسیه و مصر یادداشت تفاهمی را برای ایجاد یک منطقه صنعتی روسی در نزدیکی کانال سوئز منعقد کردند. بر اساس این یادداشت تفاهم، منطقه صنعتی به وسعت دو میلیون متر مربع در شرق «پورت سعید» ایجاد خواهد شد که شرکت های روسی در آنجا اسکان و امتیازاتی به آنها اختصاص خواهد گرفت.

انتظار می رود شرکت های خورسازی، داروسازی، انرژی و شرکت های پزشکی تجهیزات تولید خود را در این منطقه قرار دهند. برآورد می شود اجرای دوره منطقه صنعتی روسی ۳۰ سال باشد و طی سه مرحله انجام گیرد. سرمایه گذاری در این پروژها در حدود ۷  میلیارد دلار تخمین زده شده است.  

بر پایه این گزارش، شروع ساخت منطقه صنعتی روسی در مصر برای سال ۲۰۱۹ میلادی برنامه ریزی شده است.