۰ نفر

اردوغان: آمریکایی‌ها خواهند فهمید که نمی‌توانند کاری انجام دهند

۲۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۳۲
کد خبر: 292396
اردوغان: آمریکایی‌ها خواهند فهمید که نمی‌توانند کاری انجام دهند

رئیس جمهوری ترکیه خطاب به آمریکا گفت: آن ها بالاخره خواهند فهمید که با پولی که در اختیار دارند، نمی توانند کاری بکنند. آن ها فقط نام این کار را جنگ اقتصادی نامیده اند. ما نیز تسلیم نمی‌شویم.

به گزارش آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز یکشنبه نوسانات ارزی در این کشور را دسیسه نامید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، رئیس جمهوری ترکیه در این خصوص گفت: نوسانات در لیره توطئه است؛ اما مردم ترکیه تسلیم نخواهند شد.

وی تأکید کرد: از شهر ترابزون اعلام می کنم؛ بازی شما را دیدیم و پاسخ آن را نیز خواهیم داد.

اردوغان خطاب به آمریکا گفت: آن ها بالاخره خواهند فهمید که با پولی که در اختیار دارند، نمی توانند کاری بکنند. آن ها فقط نام این کار را جنگ اقتصادی نامیده اند. ما نیز تسلیم نمی شویم. اگر شما با دلارهایتان بر ما پیروز شوید، ما نیز راه دیگری را برای کسب و کار و تجارت برمی گزینیم.

رئیس جمهور ترکیه افزود: آنچه را با کودتا نتوانستند انجام دهند با پول می خواهند به دست آورند به این جنگ اقتصادی می گویند.

وی در ادامه بیان کرد: مناطق دیگری در سوریه را آزاد خواهیم کرد و امنیت را در آن بزودی برقرار می کنیم. ما اقدامات نظامی و دیپلماتیک را تسریع بخشیدیم تا در ادلب مشابه آنچه در دیگر مناطق رخ داد، رخ ندهد. اقدامات ما برای بازسازی شهر منبج سوریه ادامه دارد.

این در حالیست که آمریکا به دنبال عدم آزادی یک کشیش متهم در ترکیه، تحریم هائی را علیه آنکارا اعلام کرد. به دنبال اعلام این تحریم ها، ارزش لیر ترکیه در برابر دلار سقوط کرده است.