۰ نفر

اظهارات مداخله‌جویانه سفیر آمریکا در برلین؛

جلوی خروج پول‌های ایران از بانک‌های آلمان را بگیرید

۱۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۹:۱۲
کد خبر: 284359
جلوی خروج پول‌های ایران از بانک‌های آلمان را بگیرید

در پی انتشار درخواست ایران از دولت آلمان برای عودت پول‌ها و دارایی‌های ایران از بانکی در هامبورگ، سفیر آمریکا در برلین در اظهارات مداخله‌جویانه خواستار توقف این روند توسط دولت آلمان شد.

به گزارش «اسپوتنیک»، سفیر آمریکا در آلمان از برلین خواسته مانع از فشار تهران برای انتقال صدها میلیون دلار پول نقد این کشور در آلمان شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، «ریچارد گلنل»، سفیر آمریکا در برلین، به نگرانی جدی واشنگتن بابت انتقال پول‌های ایران اشاره کرده و مدعی شد: « ما برلین را در عالی‌ترین سطوح دولتی تشویق به مداخله و توقف برنامه انتقال پول‌ها کرده‌ایم.»

این گزارش مدعی شد که پیش‌تر اخباری مبنی بر تمایل دولت ایران به خروج ۳۵۳ میلیون دلار پول از «هندلزبانک» هانبورگ منتشر شده بود که این بانک دارایی‌های ایران را نگه می‌دارد.

بر اساس این گزارش، «هندلزبانک» تحت مدیریت بانک فدرال آلمان، در صورت تایید تراکنش، قرار است پول نقد را به نماینده ایران بدهد. بعد از آن پول‌ها توسط هواپیمای ایرانی به جمهوری اسلامی عودت داده خواهد شد. سوپروایز مالی آلمان در حال بررسی این درخواست تحت «قانون بانکداری و پولشویی» است.

«اسپوتنیک» نوشت: تهران گفته به این منابع برای تامین پول نقد مورد نیاز مردم ایرانی برای سفرهای خارجی بعد از بسته شدن دسترسی آنها به کارت‌های اعتباری شناخته شده است.