۰ نفر

حضور هیات سعودی برای خرید گنبد آهنین در تل آویو

۱۸ تیر ۱۳۹۷، ۹:۲۶
کد خبر: 283988
 حضور هیات سعودی برای خرید گنبد آهنین در تل آویو

دو روز پس از مشخص شدن استفاده سعودی ها از موشک های ممنوعه ساخت رژیم صهیونیستی در جنگ یمن ، یک روزنامه نگار کرد مقیم فلسطین اشغالی فاش کرد که یک هیات از عربستان برای خرید سامانه موشکی 'گنبد آهنین ' به تل آویو سفر کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، پایگاه اینترنتی 'الخلیج الجدید' نوشت: ' مهدی مجید' روزنامه نگار کرد به نقل از منابع ویژه خود در اسرائیل اعلام کرد که هیات سعودی به ریاست 'انورعشقی' ژنرال بازنشسته سازمان اطلاعات عربستان به فلسطین سفر کرده است .

یک روزنامه سوئیسی ژانویه 2018 (بهمن 96) فاش کرده بود، عربستان در تلاش برای دستیابی به سامانه دفاع موشکی اسرائیل موسوم به گنبد آهنین و دیگر تجهیزات نظامی اسرائیلی است.

براساس گزارش این روزنامه، ریاض همچنین از تل آویو خواسته بود، سامانه ضد تانک و سامانه دفاع موشکی «گنبد آهنین» را از طریق کشوری ثالث در اختیار ریاض قرار دهد.

همچنین پایگاه خبری دیفنس ورلد (DEFENSE WORLD) پیشتر گزارش داد: کارشناسان نظامی عربستانی سامانه های دفاع موشکی اسرائیل در ابوظبی را آزمایش کردند و ریاض تلاش می کند برای در امان ماندن از موشک های انصارالله یمن، سامانه گنبدآهنین را در اختیار بگیرد.

پایگاه خبری الخلیج الجدید جمعه گذشته نیز گزارش داد: رژیم اسرائیل، نیروی هوایی عربستان را به موشک های ممنوعه مجهز کرده است و ریاض در بمباران بسیاری از استان هایی که در کنترل انصارالله قرار دارد،با اهداف مختلف از این تسلیحات استفاده می کند.

این منابع افزودند: عربستان اهداف زیادی را برای استفاده از تسلیحات رژیم اسرائیل، دنبال می کند که از آن جمله می توان به آزمایش این جنگ افزارها، ارزیابی قدرت تخریبی آنها و تاثیراتی که بر بدن انسان برجای می گذارد، اشاره کرد.

این منابع که به نامشان اشاره ای نشده است، ادامه دادند: نیروی هوایی عربستان از ترس فاش شدن و درز اطلاعات خرید جنگ افزارهای اسرائیلی، اعلام کردند که این سلاح ها ساخت آمریکاست.