۰ نفر

نتانیاهو: توافق فرصتی برای مقابله با ایران است

۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۳۸
کد خبر: 278318
نتانیاهو: توافق فرصتی برای مقابله با ایران است

وزارت خارجه ترکیه و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن استقبال از توافق آمریکا و کره‌شمالی، این مسئله را فرصتی برای ارتقای صلح در منطقه و جهان دانستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، ترکیه و رژیم صهیونیستی از دیدار سران آمریکا و کره‌شمالی و همچنین امضای توافق بین آن دو استقبال کردند.

وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای ضمن «نقطه عطف» خواندن دیدار رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره‌شمالی اعلام این کرد این دیدار، فرصت‌های متعاقبی برای اهمیت عظیم صلح در منطقه و جهان به همراه دارد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» در این بیانیه آمده است: «ترکیه به حمایت از اقداماتی که هدف آنها صلح و ثبات در شبه‌جزیره کره باشد، حمایت می‌کند».

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز با تبریک به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای «برداشتن یک گام مهم» از توافق واشنگتن و پیونگ‌یانگ استقبال کرد.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» نتانیاهو سپس با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه ایران، گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ همچنین موضع محکمی علیه اقدامات ایران برای مسلح کردن خودش به سلاح هسته‌ای، گرفته است».

وی مدعی شد که توافق ترامپ با «کیم جونگ اون» ‌رهبر کره شمالی، اثر بزرگی بر اقتصاد ایران خواهد داشت و سیاست‌های واشنگتن برای تل‌آویو و منطقه مفید است.

روز گذشته رهبر کرده شمالی با رئیس جمهور آمریکا در سنگاپور دیدار کردند. طرفین بعد از این دیدار توافق کرده بودند کره شمالی خلع سلاح اتمی کرده و آمریکا نیز ضمانت امنیتی به کره شمالی بدهد.  این دیدار که بعد از مدت‌ها تنش لفظی میان سران دو کشور انجام گرفت، مورد استقبال دو طرف واقع شد. همچنین متحدان آمریکا در منطقه شرق آسیا یعنی کره جنوبی و ژاپن از این «دیدار موفق» استقبال کردند.