۰ نفر

واکنش نخست‌وزیر عراق به آتش‌سوزی در مرکز نگهداری صندوق آرا

۲۱ خرداد ۱۳۹۷، ۷:۱۸
کد خبر: 277766
واکنش نخست‌وزیر عراق به آتش‌سوزی در مرکز نگهداری صندوق آرا

نخست‌وزیر عراق آتش‌سوزی در بزرگترین مرکز نگهداری صندوق‌های رأی در این کشور را توطئه برای لطمه زدن به دموکراسی این کشور توصیف کرده و خواستار تشدید تدابیر امنیتی برای محافظت از برگه‌های رأی شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «حیدر العبادی»، نخست‌وزیر عراق بامداد دوشنبه سوزاندن برگه‌های رأی در این کشور را بخشی از توطئه‌ها برای «لطمه زدن» به عراق و «دموکراسی» این کشور خواند.

شبکه خبری الحدث گزارش داد العبادی همچنین به نهادهای امنیتی این کشور دستور داد تدابیر امنیتی را برای محافظت از مراکز نگهداری صندوق‌های رأی تشدید کنند. آقای العبادی همچنین خواستار تحقیق درباره این حادثه شده است.

 در همین حال، در پی آتش‌سوزی در مرکز نگهداری صندوق‌های رأی در منطقه «الرصافه» در بغداد، پایتخت عراق، برخی منابع خبری مدعی شده‌اند طرحی به پارلمان عراق ارائه شده که خواستار برگزاری مجدد انتخابات پارلمانی در این کشور است.

شبکه خبری NRT کردستان این خبر را منتشر کرده اما هنوز هیچ منبع رسمی آن را تأیید نکرده است.

پیشتر «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق خواستار تجدید انتخابات و مجازات «عاملان تقلب» در انتخابات عراق شده بود.

سلیم الجبوری تاکید کرد که آتش سوزی انبارهای حاوی صندوق های رای در منطقه الرصافه، «عمدی و جنایتی برنامه ریزی شده بود.»

وزارت کشور عراق امروز یکشنبه اعلام کرد که بزرگترین مرکز نگهداری صندوق‌های رای در عراق در آستانه بازشماری دستی آراء، دچار حریق شد و به طور کامل در آتش سوخت.

پارلمان عراق پس از آن که حیدر عبادی از احتمال «تخلف انتخاباتی بی‌سابقه» خبر داده بود، دستور بازشماری آرای رای‌گیری انتخابات اخیر پارلمانی را صادر کرد.

مدتی پس از صدور دستور بازشماری توسط دولت عراق، رئیس کمیسیون انتخابات عراق برکنار شده و نتایج صندوق‌های آرای خارج از کشور هم باطل اعلام شده است.

انتخابات ماه گذشته در عراق ۲۲ اردیبهشت‌ماه سال جاری (برابر با ۱۲ ماه می) در اکثر نقاط این کشور برای نخستین‌بار با استفاده از سیستم رای‌گیری الکترونیکی برگزار شد.