۰ نفر

بازداشت بیش از ۲۰ مظنون گولنی در سراسر ترکیه

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۳۰
کد خبر: 272247
بازداشت بیش از ۲۰ مظنون گولنی در سراسر ترکیه

منابع امنیتی اعلام کردند دستکم ۴۴ مظنون در سراسر ترکیه به اتهام ارتباط با سازمان تروریستی فتح الله گولن که به گفته آنکارا عامل کودتای ناکام ۲۰۱۶ بود بازداشت شده‌اند.

به گزارش آناتولی، این منابع که خواستند نامشان فاش نشود تاکید کردند در استان مانیسا واقع در غرب ترکیه این بازداشت‌ها پس از آن انجام شد که دفتر دادستانی کل حکم بازداشت هشت مظنون را صادر کرد. آنها به عضویت در سازمان وابسته به فتح الله گولن، روحانی ترک تبار ساکن آمریکا و استفاده از برنامه پیام رسان رمزگذاری شده این گروه موسوم به بای‌لاک متهم هستند. همچنین ۱۴ مظنون در بلو، استانبول، آنکارا و اسکی‌شهیر بازداشت شدند. در استان آنتالیا هم ۲۲ مظنون به اتهام استفاده از اپلیکیشن بای‌لاک بازداشت شدند. این مظنونان طی عملیات‌های همزمان در آنکارا، ازمیر و هاتای بازداشت شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سازمان فتح الله گولن و اعضای آن به رهبری کودتای ناکام ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ متهم هستند که ۲۵۰ کشته و حدود ۲۲۰۰ زخمی بر جای گذاشت.

آنکارا همچنین این سازمان را به دست داشتن در کمپین بلندمدت سرنگونی دولت ترکیه از طریق نفوذ در نهادها خصوصا ارتش، پلیس و سیستم قضایی متهم می‌کند. در همین حال دستکم ۱۱۷ تن در سراسر ترکیه روز چهارشنبه به اتهام عضویت در سازمان گولن محکوم شدند.

در آنکارا ۸۵ تن بین دو تا ۱۳ سال حبس گرفتند. جدای از این شش رئیس پلیس سابق به اتهام عضویت در یک گروه تروریستی مسلح به شش سال حبس محکوم شدند.