۰ نفر

دستور ترامپ برای تخلیه خانواده‌های نظامیان آمریکایی در کره جنوبی

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۱:۵۳
کد خبر: 272123
دستور ترامپ برای تخلیه خانواده‌های نظامیان آمریکایی در کره جنوبی

منابع آگاه اعلام کردند رئیس‌جمهوری آمریکا پیش از بازیهای المپیک به مشاوران خود دستور داده بود برای خارج کردن خانواده‌های نظامیان آمریکایی از کره آماده باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا، شبکه سی ان ان روز سه شنبه گزارش داده است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به مقام های امنیت ملی دستور داده بود تا برای تخلیه خانواده های نظامیان آمریکایی مستقر در کره جنوبی در آستانه بازی های المپیک زمستانی که اوایل امسال در کره جنوبی برگزار شد، آماده باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سی ان ان به نقل از چهار مقام فعلی و سابق دولت آمریکا اعلام کرد ترامپ اوایل امسال به اچ آر مک مستر مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید دستور داد تا برای تخلیه خانواده های نظامیان آمریکایی مستقر در کره جنوبی آماده شود.

مک مستر نیز به کارکنان شورای امنیت ملی آمریکا دستور داد تا برای اجرای دستور رئیس جمهور و تخلیه حدود 8 هزار نفر از اعضای خانواده های نظامیان آمریکایی در کره جنوبی آماده شوند.

منابع آگاه افزودند: با این حال، مقام های امنیت ملی آمریکا که نگران آن بودند که کره شمالی این اقدام را تلاشی برای آمادگی جنگ تفسیر و برداشت کند، در پشت پرده برای دستیابی به یک مصالحه تلاش کرده اند.

گزارش شده است که جیمز ماتیس وزیر دفاع و جان کلی رئیس کارکنان کاخ سفید توانسته اند ترامپ را متقاعد کنند تا دستور مبنی بر تخلیه خانواده های نظامیان آمریکایی در کره جنوبی را لغو کند و به جای آن به پرسنل نظامی آمریکایی دستور بدهد تا در سفرهای آتی از به همراه آوردن اعضای خانواده های خود به کره جنوبی خودداری کنند.

دستور برای تخلیه خانواده های نظامیان آمریکایی در شرایطی صادر شده بود که مشاوران ترامپ در حال بحث و مجادله بر سر حمله احتمالی هدفمند به تاسیسات هسته ای و موشکی کره شمالی بوده اند.

یک مقام سابق دولت آمریکا در این باره گفت: ترامپ در آن زمان ظاهرا قصد داشته تا سیگنالی را برای پنتاگون ارسال کند و آن پیام و سیگنال این بوده است که رئیس جمهور آمریکا درباره بررسی گزینه های نظامی علیه کره شمالی کاملا جدی بوده است.

یک مقام دیگر دولت آمریکا تاکید کرد: ترامپ بر این باور بود که در صورت تشدید تنش ها و وقوع درگیری نظامی، این مساله هوشمندانه نخواهد بود که خانواده های نظامیان آمریکایی در خاک کره جنوبی باقی بمانند.

این در شرایطی است که رئیس جمهور آمریکا قصد دارد 12 ژوئن یعنی 22 خردادماه با رهبر کره شمالی در سنگاپور دیدار کند.

کره شمالی مذاکرات سطح‌بالای چهارشنبه را به‌دلیل رزمایش کره جنوبی ــ آمریکا لغو کرده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی مانور مشترک میان آمریکا و کره جنوبی را "تحریک‌آمیز و آمادگی برای تهاجم" توصیف کرده است.

کره شمالی همچنین هشدار داده است دیدار تاریخی میان کیم جونگ اون رهبر این کشور و دونالد ترامپ رئیس جمهور کره شمالی نیز ممکن است لغو گردد.

وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرده است که همچنان به تلاش و برنامه ریزی خود برای برگزاری دیدار بین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی ادامه می دهد.