۰ نفر

وال‌استریت دچار نوسان شد

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۹:۰۶
کد خبر: 271927
وال‌استریت دچار نوسان شد

پس از این‌که داده‌های فروش خرده‌فروشی، نشان داد تورم به طور یکنواختی رشد کرده است، با احیای وحشت از افزایش سریع‌تر نرخ بهره، سهام وال‌استریت افت کرد.

به گزارش رویترز، روز سه‌شنبه، پس از این‌که داده‌های فروش خرده‌فروشی، نشان داد تورم به طور یکنواختی رشد کرده است، با احیای وحشت از افزایش سریع‌تر نرخ بهره، سهام وال‌استریت افت کرد، درحالی‌که عدم پیشرفت در مذاکرات تجاری آمریکا-چین، همچنان بر دوش بازارها سنگینی می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، پس از اعلام این داده‌ها، که پیش‌بینی‌ اقتصاددانان در مورد این که فدرال‌رزرو ماه آینده نرخ بهره خود را افزایش خواهد داد، را تقویت می‌کرد، سود اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا به بالاترین میزان ۷ ساله خود یعنی ۳.۰۷۴۰ درصد، جهش کرد.

در ماه آوریل فروش خرده‌فروشی‌های آمریکا، رشد متوسطی داشت. با رشد قیمت‌های بنزین، هزینه‌کردهای احتیاطی را تحت فشار قرار داد، اما رشد فروش خرده‌فروشی کالاهای اصلی، قوی‌تر بود، که این نشان می‌داد هزینه‌کردهای مصرف‌کننده که در ربع اول سال به شدت کاهش یافته بود، در مسیر رشد کردن قرار دارد.

تا ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران، میانگین صنعتی داوجونز ۲۱۱.۶۷ واحد یا ۰.۸۵ درصد افت کرد و به ۲۴۶۸۷.۷۴ واحد رسید.

اس‌اندپی ۵۰۰ متحمل افتی ۲۱.۸۳ واحدی یا ۰.۸۰ درصدی شد و به ۲۷۰۸.۳۰ واحد رسید.

کامپوزیت نزدک ۷۰.۳۰ واحد یا ۰.۹۶ درصد سقوط کرد و به ۷۳۴۰.۰۲ واحد رسید.

سقوط سهام وال‌استریت از بازارهای خارج از آمریکا آغاز شد و ۱۰ بخش از ۱۱ بخش اصلی شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ در محدوده قرمز قرار گرفت. تنها بخش شرکت‌های مالی اس‌اندپی توانست با سود جزئی ۰.۰۲ درصدی در محدوده سبز قرار بگیرد.