۰ نفر

آلمان: اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای تلاش می‌کند

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۰۹
کد خبر: 271678
آلمان: اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای تلاش می‌کند

وزیر خارجه آلمان در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های این کشور گفت که اروپا هر چه در توان دارد انجام می‌دهد تا بدون وابستگی به آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران پایبند باشد و این توافق حفظ شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که اروپا به توافق هسته‌ای با ایران پایبند می‌ماند.

این مقام آلمانی در این مورد به روزنامه «فونکه مدین گروپه» گفت: «ما اروپایی‌های آنچه بتوانیم انجام خواهیم داد تا توافق وین را حفظ کنیم چرا که این توافق امکان حسابگری و امنیت بیشتری ایجاد کرده است.»

وی افزود: «پیام ما این است که تا زمانی که ایران به توافق هسته‌ای پایبند باشد،اروپا هم بدون وابستگی به تصمیم آمریکا چنین خواهد کرد.»

ماس افزود: «ما در این مورد با دیگر طرف‌های توافق (یعنی) چین و روسیه مذاکره خواهیم کرد. روشن است که مذاکرات در هفته‌های آینده آسان نخواهد بود اما تا زمانی که ما این بخت را داریم که این ساختار در زمینه خلع‌سلاح جهانی را حفظ کنیم، نباید از هیچ تلاشی فروگذار کنیم.»

در پی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای در ایران، اروپا تلاش می‌کند تا توافق را حفظ کند.

به همین منظور مقامات اروپایی می‌گویند، تمامی تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا فارغ از تصمیم آمریکا در این توافق باقی بمانند اما ایران از طرف اروپایی خواستار تضمین است.