۰ نفر

مقام های ارشد ۲ کره چهارشنبه دیدار می‌کنند

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۸:۵۸
کد خبر: 271639
 مقام های ارشد ۲ کره چهارشنبه دیدار می‌کنند

کره شمالی و کره جنوبی توافق کردند تا مذاکرات مقام های عالی رتبه دو کشور فردا چهارشنبه برگزار شود.

به گزارش رویترز، وزارت اتحاد کره جنوبی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: کره شمالی و کره جنوبی روز سه شنبه موافقت کردند تا مقام های عالی رتبه دو کشور 16 می (چهارشنبه 26 اردیبهشت) درباره اقدامات لازم برای خلع سلاح شبه جزیره کره دیدار کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل ازتسنیم، رهبران دو کره پس از دیدار تاریخی خود در روز 27 آوریل بیانیه‌ای را منتشر کردند که شامل تعهدات دو طرف برای خلع سلاح کامل و پایان دادن به جنگ هفت دهه گذشته بوده است.

این بیانیه افزود: مقام های ارشد دو کره روز 16 ماه می در روستای مرزی پانمونجون دیدار می کنند تا درباره اجرای بیانیه صلح رهبران دو کشور و اتحاد شبه جزیره کره رایزنی نمایند.

این نشست تازه ترین اقدام از سوی کره شمالی است و موجب افزایش امیدواری ها برای پایان دادن به مناقشه 7 دهه اخیر در شبه جزیره کره شده است.

کره شمالی قصد دارد سایت آزمایش هسته ای خود را طی روزهای 23 تا 25 ماه می تعطیل کند. این بخشی از وعده های پیونگ یانگ برای متوقف کردن آزمایش های هسته ای به شمار می رود.

این در شرایطی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی نیز قصد دارند 12 ژوئن یعنی 22 خردادماه در سنگاپور با یکدیگر دیدار کنند.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل نیز از تصمیم کره شمالی برای تعطیلی سایت آزمایش هسته ای استقبال کرد و گفت: این اقدام یک گام مهم است که می تواند زمینه لازم برای پیشرفت مذاکرات بین ترامپ و رهبر کره شمالی را آماده کند.