۰ نفر

خروج آمریکا از برجام تاثیری در روابط ایران و اتریش ندارد

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۰:۱۸
کد خبر: 271556
خروج آمریکا از برجام تاثیری در روابط ایران و اتریش ندارد

سفیر اتریش در تهران گفت: با علم و آگاهی از خروج ایالات متحده آمریکا از برجام، روابط تجاری خود را با تهران افزایش می‌دهیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، اشتفان شولتز عصر امروز در نشست مشترک سفیر اتریش و رایزن اقتصادی این کشور با اعضای اتاق بازرگانی استان اردبیل که در سالن جلسات اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: با علم و آگاهی از خروج ایالات متحده آمریکا از برجام روابط تجاری خود را با تهران افزایش می‌دهیم.

وی اضافه کرد: اعتماد و قابل اتکا بودن از ویژگی‌های ارتباط میان اتریش و ایران است و ما می‌دانیم که اتریش از جایگاه ویژه‌ای در ایران برخوردار است که این، وجه تمایز کشور اتریش با دیگر کشورهای اروپایی است.

سفیر اتریش در تهران تصریح کرد: امسال 160 سال روابط دیپلماتیک با کشور ایران را خواهیم داشت که در این راستا تصمیم گرفتیم تا سفری به شهرهای شمالی ایران داشته باشیم و این مهر تأییدی بر روابط تجاری ما با ایران خواهد بود.

شولتز ادامه داد: بخش خصوصی به عنوان موتور محرک اقتصاد ایران است و اتریش نیز از منابع‌زمینی و نفت برخوردار نیست، بلکه سرمایه کشور ما نیروی انسانی متخصص است و شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران میانی و متوسط نیز ستون اصلی تجارت در اتریش را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه اتریش پایبند به برجام خواهد ماند، اضافه کرد: از توانایی‌های خود استفاده خواهیم کرد تا با انتقال تکنولوژی کشور ایران به توسعه اقتصاد مطلوب دست یابد و اقتصاد اتریش نیز توانایی همه‌جانبه در این زمینه دارد.

سفیر اتریش در تهران تشریح کرد: به صراحت می‌‌گوییم که روند سرمایه‌گذاری در ایران دشوار است که اولین مشکل تحریم‌های آمریکا و دومین مشکل نیز موانعی است که جهت ورود به بازار ایران وجود دارد که این موانع همچنان حاکم است.

شولتز در پایان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران اتریشی نیازمند برخی تضامین از دولت ایران هستند، مطرح کرد: در این سفر ظرفیت‌های اردبیل برای سرمایه‌گذاری بررسی خواهد شد و ما بسیار علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این منطقه هستیم.