۰ نفر

پیام ویدئویی ترامپ در مراسم انتقال سفارت در قدس

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۴۷
کد خبر: 271550
پیام ویدئویی ترامپ در مراسم انتقال سفارت در قدس

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای مراسم انتقال سفارت این کشور در سرزمین‌های اشغالی از تل‌آویو به بیت‌المقدس، یک پیام ویدئویی فرستاد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، دونالد ترامپ برای مراسم انتقال سفارت آمریکا در رژیم صهیونیستی به بیت‌المقدس یک پیام ویدئو کنفرانسی ارسال کرد.

در مراسم رسمی انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس، یک فایل ویدئویی از دونالد ترامپ پخش شد.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «دقیقا ۷۰ سال قبل در چنین روزی، آمریکا تحت ریاست جمهوری هری ترومن تبدیل به اولین کشوری شد که دولت اسرائیل را به رسمیت شناخت. ما امروز رسما سفارت آمریکا را در اورشلیم (بیت‌المقدس) افتتاح کردیم. تبریک می‌گویم».

وی ادامه داد: «خیلی وقت بود که قرار بود این کار انجام شود. تقریبا بلافاصله پس از اعلام استقلال در ۱۹۴۴، اسرائیل شهر اورشلیم (بیت‌المقدس) را به عنوان پایتخت خود تعیین کرد، پایتختی که مردم یهودی در زمان‌های باستان آن را ایجاد کرده بودند موضوعی که بسیار اهمیت دارد».

ترامپ افزود: «امروز اورشلیم( بیت‌المقدس) مکان استقرار دولت اسرائیل، پارلمان اسرائیل، دادگاه عالی اسرائیل و مکان استقرار نخست‌وزیر و رئیس جمهور اسرائیل است. اسرائیل یک کشور مستقل است و همانند هر عضو دیگر مستقل، حق تعیین پایتخت خودش را دارد اما برای سال‌های زیادی ما در اذعان به این واقعیت آشکار که اورشلیم (بیت المقدس) پایتخت سارائیل است، ناکام بودیم».

وی همچنین گفت: «همانطور که من در ماه دسامبر گفتم، بزرگترین امیدواری ما حصول به صلح است. آمریکا کاملا متعهد به تسهیل کردن یک توافقنامه صلح پایدار است و ما به تداوم حمایت از وضعیت بیطرف در مراکز مقدس اورشلیم (بیت المقدس) شامل کوه معبد که به حرم شریف هم مشهور است، ادامه می‌دهیم. این شهر و تمام این ملت، نشانه و نمایانگری از روح ناگسستنی مردم یهود است».

وی در پایان افزود: «آمریکا همیشه دوست بزرگ اسرائیل باقی خواهد ماند».