۰ نفر

سانا: حمله موشکی به پایگاه هوایی الشعیرات دفع شد

۲۸ فروردین ۱۳۹۷، ۷:۱۳
کد خبر: 264793
 سانا: حمله موشکی به پایگاه هوایی الشعیرات دفع شد

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بامداد سه شنبه گزارش داد: سامانه دفاع موشکی سوریه، چندین موشک ناشناس را برفراز پایگاه هوایی الشعیرات در حمص مرکز این کشور رهگیری و منهدم کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا ، خبرگزاری سانا به منبع شلیک موشک های متجاوز به پایگاه هوایی «الشعیرات» اشاره ای نکرده است . ستاد تبلیغات جنگ سوریه به نقل از منابع نظامی این کشور تاکید کرد که پایگاه هوایی الشعیرات هدف شش موشک قرار گرفته که همه آنها منهدم شدند.

یک منبع نظامی سوری گفته است که پدافند هوایی ارتش سوریه سه فروند موشک را که به فرودگاه الضمیر در قلمون واقع در شرق دمشق شلیک شده بود ، رهگیری و منهدم کرد.

حمله موشکی به فرودگاه الضمیر در ریف دمشق پس از آن صورت گرفت که تروریست های مسلح برای خروج از این منطقه به نقطه نامعلومی، با دولت دمشق به توافق رسیدند.

برخی رسانه‌ها به نقل از منابع میدانی احتمال دادند که این موشک‌ها توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به سمت پایگاه هوایی الشعیرات شلیک شده باشد.

گفته می‌شود ،جنگنده‌ها نیز توسط سامانه‌های پدافندی رهگیری شده‌اند.

از سوی دیگر شبکه خبری المیادین به نقل از مسئولان سوری گزارش داد: خبرهای مبنی بر حمله به منطقه «الکسوه» و حومه حلب صحت ندارد.

پنتاگون نیز بامداد سه شنبه اعلام کرد : امریکا هیچ دخالتی در حمله موشکی بامداد سه شنبه به پایگاه هوایی الشعیرات در حمص سوریه نداشته است.

«اریک پاهون» سخنگوی پنتاگون در پاسخ به رویترز، در این رابطه گفت: آمریکا هم‌اکنون هیچ‌گونه فعالیت نظامی در آن منطقه (حمص) ندارد.

آمریکا بامداد شنبه (25 فروردین) به همراه متحدانش (انگلیس و فرانسه) دمشق و حمص سوریه را به بهانه انهدام سلاح شیمیایی، هدف حمله نظامی قرار داد که بر اساس گزارش رسانه رسمی سوریه، تمام موشک های شلیک شده متجاوزان در منطقه دنحه در 24کیلومتری غرب حمص سرنگون شد.

خبرگزاری رسمی (سانا) گزارش داد: 110 موشک به خاک سوریه شلیک شد که سامانه های ضد هوایی این کشور با موشک های متجاوزان آمریکایی در دمشق و حمص مقابله کرد.

رسانه‌های غربی در هفته های گذشته مدعی استفاده از تسلیحات شیمیایی در شهر دومای غوطه شرقی دمشق شده بودند‌ و آمریکا، انگلیس و فرانسه به همین بهانه واهی و بدون ارائه مدرک، به سوریه حمله کردند.

ادعای استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی درحالی مطرح می شود که دولت دمشق، در پی توافق سال 2014، موافقت کرد که تمامی تسلیحات شیمیایی خود را به نمایندگان سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح های شیمیایی تحویل دهد و تاکنون هیچ مدرکی دال بر نقض تعهدات سوریه ارائه نشده است.