۰ نفر

پاپ خواستار اقدامی مشترک برای صلح در سوریه شد

۲۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۷:۰۸
کد خبر: 264476
پاپ خواستار اقدامی مشترک برای صلح در سوریه شد

پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها در موعظه های روز یکشنبه خود خواستار اقدامی مشترک برای صلح در سوریه و سایر مناطق جهان شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، پاپ با اشاره به اوضاع سوریه گفت: من عمیقا از اوضاع کنونی جهانی آشفته هستم، با وجود ابزاری که جامعه بین المللی در دست دارد اما به سختی به یک توافق برای اقدامی مشترک به نفع صلح در سوریه و سایر مناطق جهان می رسیم.

وی افزود: من بی وقفه برای صلح دعا می کنم و از تمام افراد با حسن نیت دعوت می کنم تا دعا کنند و از تمام مسئولان سیاسی نیز بار دیگر می خواهم تا عدالت و صلح را ارجحیت دهند.

پاپ همچنین روز گذشته در تماس تلفنی با 'پاتر یارک' ارتدکس مسکو 'کریل' در باره اوضاع سوریه صحبت کرد. کلیسای ارتدکس روسیه قصد دارد گفت وگو با واتیکان را برای متوقف کردن خونریزی ها در سوریه ادامه دهد.

آمریکا به همراه متحدانش (انگلیس و فرانسه)، دیروزبه بهانه حمله شیمیایی در دومای سوریه دمشق پایتخت سوریه را هدف حمله موشکی و هوایی قرارداد.

تروریست های سوری مدعی شده اند که شهر دومای سوریه شامگاه شنبه (18 فروردین ماه)، هدف بمباران شیمیایی قرار گرفته و ‌در جریان آن 75 نفر کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند‎.

دولت سوریه، داشتن هرگونه دخالتی را در این حمله شیمیایی رد کرده و سفیر و معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد هم ‌استفاده از سلاح شیمیایی را روش کثیف تروریست ها برای جلب توجه دانسته است‎.‎‌

بدنبال این حمله ادعایی شیمیایی، وزارت خارجه سوریه دعوت ‌نامه‌ای رسمی برای سازمان منع تسلیحات شیمیایی فرستاده و از این سازمان درخواست کرده بود که تیم تحقیقاتی خود را به دوما بفرستد تا در آنجا در باره استفاده از سلاح شیمیایی تحقیق کنند.

دمشق در پی توافقی که در سال 2014 صورت گرفت، تمامی تسلیحات شیمیایی خود را به نمایندگان سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح های شیمیایی تحویل داده بود و تاکنون هیچ مدرکی دال بر نقض تعهدات دمشق ارائه نشده است.