۰ نفر

ترزا می: حملات به سوریه محدود و دقیق بود

۲۶ فروردین ۱۳۹۷، ۶:۲۵
کد خبر: 264283
ترزا می: حملات به سوریه محدود و دقیق بود

نخست‌وزیر انگلیس شامگاه شنبه در گفت و گو با رهبران شماری از هم‌پیمانان کشورش درباره حمله ائتلاف به سرکردگی آمریکا علیه سوریه این حملات را محدود، دقیق و در جهت کاهش ظرفیت تسلیحات شیمیایی دولت دمشق اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «ترزا می» با ولیعهد عربستان سعودی، پادشاه اردن، رئیس‌جمهوری ترکیه، رئیس‌جمهوری یونان، نخست‌وزیر ایتالیا، صدراعظم آلمان، رئیس شورای اروپا، نخست‌وزیر استرالیا و نخست‌وزیر کانادا به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کرده و توضیح دادکه اقدام نظامی انگلیس در کنار سایر متحدانش علیه سوریه محدود، دقیق و در جهت کاهش ظرفیت تسلیحات شیمیایی دولت سوریه بوده است.

وی ادعا کرده است که پاسخ انگلیس محدود به حادثه دوما نبوده و در واکنش به مجموعه‌ای از حملات صورت گرفته علیه مردم سوریه توسط دولت این کشور بوده است.

بنابراین گزارش، طرف‌های مقابل درباره ضرورت بازگشت به موازین بین‌المللی مبنی بر عدم استفاده از سلاح‌های شیمیایی تأکید کرده‌اند.

آمریکا بامداد شنبه (25 فروردین) به همراه متحدانش (انگلیس و فرانسه ) دمشق و حمص سوریه را هدف حمله نظامی قراردادند که بر اساس گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، تمام موشک‌های شلیک‌شده متجاوزان به منطقه دنحه در 24 کیلومتری غرب حمص سرنگون شد.

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد: در حمله بامداد امروز آمریکا، انگلیس و فرانسه، 110 موشک به خاک این کشور شلیک شده است.

سامانه های ضد هوایی سوریه با موشک های متجاوزان آمریکایی در دمشق و حمص سوریه مقابله کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه همچنین اعلام کرد حملات موشکی متجاوزان آمریکایی و متحدانش ( فرانسه و انگلیس) به یک پایگاه نظامی در استان حمص سه غیر نظامی زخمی شدند.

نخست وزیر انگلیس که بدون کسب موافقت پارلمان دست به چنین اقدامی زده است امروز طی اظهاراتی در جمع خبرنگاران حمله به سوریه را «اقدامی قانونی، درست و در جهت منابع ملی انگلیس» توصیف کرد.

 وزارت اطلاع رسانی سوریه از شهروندان خواست به ادعاهای رسانه هایی که عمدا و یا بدون اطلاع به بزرگ نمایی اهداف تجاوز آمریکا و متحدانش اقدام می کنند، توجه نکنند.

صدها نفر از شهروندان سوری در میدان اموی شهر دمشق در حمایت از دولت و ارتش سوریه تجمع کردند. زندگی در دمشق بعد از تجاوز آمریکا و هم پیمانانش عادی است.

رسانه‌های غربی در روزهای گذشته مدعی استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی سوریه شده اند و آمریکا، انگلیس و فرانسه به همین بهانه، برخی اهداف را در سوریه هدف حملات موشکی قرار دادند.