۰ نفر

چین: راه‌حل سیاسی تنها راه واقعی حل مسئله سوریه

۲۵ فروردین ۱۳۹۷، ۱۵:۰۹
کد خبر: 264202
چین: راه‌حل سیاسی تنها راه واقعی حل مسئله سوریه

وزارت امور خارجه چین در واکنش به حملات بامداد امروز واشنگتن و همپیمانانش به خاورمیانه تصریح کرد که راه‌حل سیاسی تنها راه واقعی حل مسئله سوریه است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وزارت امور خارجه چین در واکنش به تجاوز موشکی بامداد روز شنبه (امروز) آمریکا، بریتانیا و فرانسه به خاک سوریه تصریح کرد: «راه‌حل سیاسی تنها راه واقعی حل موضوع سوریه است».

پکن در ادامه به حمله یکجانبه آمریکا، فرانسه و انگلیس به خاک سوریه اشاره و تأکید کرد: «هرگونه اقدام نظامی که خارج از چارچوب شورای امنیت صورت گیرد، نقض قانون بین‌الملل است».

در ادامه این بیانیه اینگونه آمده است: «باید تحقیقات منصفانه‌ای در خصوص حملات مشکوک سلاح‌های شیمیایی در سوریه انجام گیرد».

واکنش پکن در حالی مطرح شده است که بامداد روز شنبه (امروز)، آمریکا، انگلیس و فرانسه در حمله‌ای مشترک که دولت سوریه می‌گوید خسارت چندانی بر جای نگذاشته، مناطقی در سوریه را هدف قرار دادند.

آمریکا و برخی کشورهای غربی مدعی هستند که حمله شیمیایی اوایل هفته گذشته در منطقه «دوما» واقع در غوطه شرقی توسط دمشق انجام شده است و از این بهانه برای حمله به خاک سوریه استفاده کردند.

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن در اولین واکنش مسکو به این جمله با اشاره به این تجاوز آن را «یک سناریوی از پیش‌طراحی‌شده» خوانده که توسط ائتلاف غربی به اجرا در آمده است. 

وزارت دفاع روسیه از هفته‌ها پیش گفته بود که تروریست‌ها و حامیان آن‌ها در تدارک انجام یک حمله شیمیایی یا صحنه‌سازی برای فراهم کردن شرایط اقدام نظامی در سوریه هستند.