۰ نفر

عراق: آماده مقابله با هر اقدام خصمانه در مرز با سوریه هستیم

۲۳ فروردین ۱۳۹۷، ۸:۴۹
کد خبر: 263741
عراق: آماده مقابله با هر اقدام خصمانه در مرز با سوریه هستیم

سخنگوی دفتر نخست وزیری عراق در واکنش به تشدید مواضع بین المللی و افزایش احتمال حمله آمریکا به سوریه، تاکید کرد که نیروهای امنیتی کشورش برای مقابله هرگونه اقدام خصمانه احتمالی در مناطق مرزی سوریه با عراق، آماده هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، 'سعد الحدیثی' در گفتگو با خبرگزاری المعلومه عراق درخصوص اقدامات انجام شده توسط عراق برای مقابله با هرگونه احتمال تجاوز آمریکا علیه سوریه گفت: نیروهای عراقی از آمادگی لازم برای مقابله با هرگونه اقدام خصمانه که امکان دارد از مرزهای سوریه انجام شود، برخوردار است.

الحدیثی افزود: عراق در رایزنی های خود تاکید کرده است که اختلافات موجود در سوریه نباید بر امکان حضور داعش در مناطق مرزی عراق و سوریه تاثیر داشته باشد و تهدیدی برای امنیت عراق به وجود آورد و ضروری است که برای جلوگیری از این موارد تلاش های لازم انجام شود.

وی در ادامه گفت: موضع دولت عراق در رابطه با این بحران روشن است و آن این که از برقراری ثبات در سوریه و پایان درگیری ها در این کشور حمایت می کند و این همان چیزی است که نخست وزیر عراق (حیدرالعبادی) در کنفرانس خبری این هفته بر آن تاکید کرد.

دونالد ترامپ روز چهارشنبه در ادامه لفاظی های توییتری خود تهدید کرد که واشنگتن سوریه را با موشک هوشمند و جدید خواهد زد.

دولت آمریکا و چند کشور دیگر غربی به بهانه اثبات نشده استفاده از سلاح شیمیایی در شهر دومای سوریه، تهاجم وسیع رسانه ای و سیاسی علیه دولت سوریه و متحدانش به راه انداخته اند.

ناظران و تحلیلگران مسائل منطقه، با اشاره به تجربه اقدامات گذشته جنگ طلبان کاخ سفید در افغانستان و عراق، نسبت به تبعات غیر قابل کنترل هر گونه مداخله نظامی دیگر در منطقه هشدار می دهند.