۰ نفر

مسکو اظهارات ترامپ را درباره برجام منفی می‌داند

۲۳ دی ۱۳۹۶، ۱۹:۱۰
کد خبر: 244480
مسکو اظهارات ترامپ را درباره برجام منفی می‌داند

سرگئی ریابکوف: روسیه همانند اتحادیه اروپا بر پایبندی به توافق هسته ای ایران تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک؛ معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را درباره توافق هسته ای ایران بسیار منفی می داند. 

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صدا و سیما، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو مخالف هرگونه تلاش در جهت تضعیف توافق هسته ای موجود بین پنج بعلاوه یک و ایران است. برجام قابل مذاکره و اصلاح نیست و‌ اقدامات عجیب رئیس جمهور آمریکا در این خصوص برای جامعه جهانی قابل درک نیست.

سرگئی ریابکوف امروز در گفتگو با ریانووستی افزود: مسکو قویا از برجام حمایت می کند و از کشورهای اروپایی هم می خواهد تسلیم فشارهای آمریکا نشوند.

مذاکره کننده ارشد روسیه در گفتگوهای پنج بعلاوه یک همچنین از جامعه جهانی خواسته است با حمایت همه جانبه خود از برجام ، در مقابل یکجانبه گرایی آمریکا ایستادگی کنند.

این دیپلمات بلندپایه روس در اظهار نظر درباره سخنان اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا افزود خروج احتمالی آمریکا از توافق هسته ای ایران تا حد زیادی کل نظام توافق های بین المللی و به ویژه رژیم منع تکثیر را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

ریابکوف: هدف تحریم های آمریکا، تاثیر بر امور داخلی روسیه است

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه اعلام کرد دور جدید تحریم های آمریکا که قرار است علیه مسکو اعمال شود، تلاشی است که با هدف تاثیر گذاشتن بر امور داخلی روسیه و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور صورت خواهد گرفت.

ریابکوف در این باره گفت مسکو از آمریکا انتظار دارد تا دو گزارش علیه روسیه را همزمان با اعمال تحریم ها منتشر کند. واشنگتن قرار است تا ماه فوریه، تحریم های جدیدی را علیه روسیه اعمال کند. علت این اقدام واشنگتن، مداخله نسبت داده شده به روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، وی گفت: یک مورد از این گزارش ها احتمالا شمار مقامات و شرکت های روسی را که در فهرست تحریم ها قرار دارند افزایش خواهد داد و گزارش دیگر نیز اقدام به تحلیل این موضوع خواهد کرد که آیا تحریم هایی که تا کنون علیه روسیه اعمال شده، کارآمد بوده است یا نه.

ریابکوف افزود: ما این اقدام را تلاشی دیگر با هدف تاثیر گذاشتن بر اوضاع داخلی خود می دانیم، به ویژه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری.