۰ نفر

سه منطقه جدید در شرق استان حلب آزاد شد

۲۹ اسفند ۱۳۹۵، ۰:۱۴
کد خبر: 183407
سه منطقه جدید در شرق استان حلب آزاد شد

ارتش سوریه بر دو شهرک المبعوجه و ام المری و تپه آن در شرق استان حلب مسلط شد.

منابع میدانی روز شنبه اعلام کردند که ارتش و نیروهای مسلح سوریه روز شنبه در ادامه عملیات و پیشروی در شرق استان حلب، دو شهرک المبعوجه و ام المری و تپه آن در جنوب غرب شهر دیرحافر مسلط شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، ارتش سوریه تلاش می کند شهر دیرحافر را محاصره کرده و آن را آسان تر از گروه تروریستی داعش پاکسازی کند.

وزارت دفاع سوریه نیز روز شنبه اعلام کرد که یگان های ارتش و نیروهای مسلح این کشور، در یک هفته گذشته 11 شهرک و روستا و دو تپه راهبردی را در شرق استان حلب از گروه تروریستی داعش بازپس گیرد.

ارتش سوریه در این مدت هفت خودرو بمبگذاری شده داعش را منهدم و بیش از دو هزار مین را خنثی کرد.

یگان های ارتش سوریه در یک هفته گذشته دو نفربر کبرا ساخت ترکیه را از گروه تروریستی داعش به غنیمت گرفت و سه تانک و 9 خودرو مجهز به تیربار را منهدم کرد.

ارتش سوریه از اواخر دی ماه عملیات گسترده ای را در شرق استان حلب آغاز کرده و تاکنون ده ها شهرک و روستا را پاکسازی کرده است.

فرماندهی عملیات ارتش سوریه در این محور برعهده سرتیپ سهیل حسن فرمانده نیروهای ویژه ارتش این کشور است که نقش مهمی در آزادسازی محله های شرقی شهر حلب داشت.

سوریه بیش از پنج سال است از حضور گروه های مسلح و تروریستی نظیر داعش و جبهه النصره که از حمایت برخی کشورهای منطقه و آمریکا برخوردارند با بحران روبرو است.