۰ نفر

عامل انتحاری دمشق شناسایی شد

۲۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۲۵
کد خبر: 182964
عامل انتحاری دمشق شناسایی شد

یک تروریست اندونزیایی در سوریه در عملیات انتحاری به هلاکت رسید.

مقامات دولت اندونزی در تلاش برای بررسی گزارش ها در مورد هلاکت 'باهاروم سیاح' یک اندونزیایی هستند که به عنوان یکی از سرکردگان تروریست های داعش مستقر در سوریه بوده و گفته می شود در بمب گذاری انتحاری هفته جاری دمشق به هلاکت رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، تارنمای روزنامه 'جاکارتا پست' روز پنجشنبه اعلام کرد هلاکت 'باهاروم سیاح' تنها چهار ماه پس از هلاکت 'سلیم مبارک' با نام مستعار 'ابو جندل الیمنی اندونزی' در یک حمله در موصل عراق اتفاق افتاد.

هلاکت 'باهاروم سیاح' که با 'باهارون نعیم' دیگر تروریست اندونزیایی در یک موقعیت در این گروه تکفیری بود، ضربه ای به تروریست های اندونزیایی داعش است.

'جاکارتا پست' به نقل از رسانه های وابسته به داعش اعلام کرد 'باهاروم سیاح' روز دوشنبه در عملیات انتحاری با یک خودروی بمب گذاری شده به هلاکت رسیده است.

در انفجار دو بمب در روز دوشنبه در بخش قدیمی شهر دمشق پایتخت سوریه و نزدیک قبرستان 'باب الصغیر' در 'باب المصلی' که چندین منطقه زیارتی شیعیان در این منطقه قرار دارد، دست کم 40 نفر کشته و بیش از 120 نفر نیز زخمی شدند.

گروه های تروریستی تحت حمایت غرب و برخی کشورهای منطقه از شش سال پیش تاکنون جنگ در سوریه را آغاز کرده و طی این مدت جنایات زیادی مرتکب شده اند.

براساس گزارش 'جاکارتا پست'، پلیس ملی مبارزه با تروریسم اندونزی و آژانس ملی مبارزه با تروریسم این کشور قرار است با اعزام یک تیم با همکاری پلیس سوریه اقدام به شناسایی عامل اندونزیایی عملیات انتحاری کنند.

تارنمای 'دیپلمات' نیز روز پنجشنبه اعلام کرد با توجه به اینکه گروه تروریستی داعش در حال از دست دادن قلمرو خود در شمال عراق و شرق سوریه است، نگرانی ها در مورد بازگشت جنگجویان خارجی جنوب شرقی آسیا این گروه در حال افزایش است.

پیش از این گروه 'صوفیان' در سال 2015 تخمین زده بود حدود 900 تروریست از جنوب شرق آسیا که اکثر آنها اندونزیایی هستند، به گروه های تروریستی در سوریه و عراق پیوسته اند.

برآوردهای رسمی سازمان های اطلاعاتی جنوب شرق آسیا این است که بین یکهزار و 200 تا یکهزار و 800 تن از این منطقه به تروریست ها پیوسته اند.

در حالی که برآورد دقیق تروریست های منطقه جنوب شرق آسیا در سوریه و عراق دشوار است، تارنمای 'استریت تایمز' سنگاپور اخیرا گزارش داد 392 اندونزیایی تنها به گروه تروریستی داعش در سوریه پیوسته اند.

تعدادی از اتباع مالزی نیز در فیلم های تبلغی داعش دیده شده اند، اما احتمال داده می شود 50 درصد تروریست های جنوب شرق آسیا از اندونزی باشند.

براساس برآورد تارنمای 'دیپلمات'، به نظر می رسد 45 درصد از شهروندان عضو گروه های تروریستی زنان و کودکانی باشند که مردان خود را در جنگ همراهی می کنند.