۰ نفر

موگرینی: راهکار سیاسی تنها راه حل بحران سوریه است

۲۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۹:۵۸
کد خبر: 163943
موگرینی: راهکار سیاسی تنها راه حل بحران سوریه است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر حل بحران سوریه از طریق سیاسی تاکید کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا راهکار سیاسی را تنها راه حل و فصل بحران سوریه دانست و بر اولویت وضعیت انسانی در این کشور تاکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، روسیا الیوم، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر حل بحران سوریه از طریق سیاسی تاکید کرد.

در همین راستا، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: رهبران اروپایی یقین دارند که راهکار حل بحران سوریه فقط سیاسی است و به دنبال کمک برای مذاکرات هستند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در وهله نخست و پیش از هر چیز بر وضعیت انسانی تمرکز می کنیم و اتحادیه اروپا به همراه سازمان ملل برای حفاظت از شهروندان اقدام می کند. زیرا این کار در برهه کنونی اولویت نخست ما محسوب می شود.

این در حالی است که پیشتر و در روز شنبه «فدریکا موگرینی» با طرح این ادعا که دولت سوریه در صدد سرکوب مخالفان خود است، اظهار داشت: تا زمانی که دولت سوریه به رهبری «بشار اسد» رئیس جمهوری این کشور دست از سرکوب مخالفان داخلی خود بر ندارد ما به تحریم های خود ادامه می دهیم.

گفتنی است، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانسی در شهر رُم ایتالیا درباره شهر حلب نیز گفت: مطمئنم که سقوط حلب در سوریه نمی تواند به جنگ و درگیری ها در این کشور خاتمه دهد.