۰ نفر

ترامپ در آخرین ساعات به سراغ ایالت‌های دموکرات می‌رود

۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۰۱
کد خبر: 156521
ترامپ در آخرین ساعات به سراغ ایالت‌های دموکرات می‌رود

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا در دو روز باقی‌مانده به آغاز رای‌گیری تصمیم گرفته به چند ایالت دموکرات این کشور سفر کند بلکه بتواند آرای بیشتری را در این مناطق به سوی خود جلب کند.

 او تصمیم گرفته در این آخرین ساعات کارزار انتخاباتی به پنسیلوانیا، میشیگان و مینه‌سوتا سفر کند؛ ایالت‌های دموکراتی که در چند دهه اخیر همواره به نامزدهای ریاست‌جمهوری حزب جمهوری‌خواه پشت کرده‌اند و برای مثال، مینه‌سوتا از سال ۱۹۷۲ تا امروز هیچ‌گاه به نامزد جمهوری‌خواهان رای نداده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، او روز گذشته در فلوریدا میتینگ انتخاباتی برگزار کرد؛ جایی که هم‌زمان رقیبش هیلاری کلینتون هم کارزار پر سر و صدایی داشت و با ارجاع به ترانه "غرش"، توجه رسانه‌ها را به خودش جلب کرد.

در حالی که تازه‌ترین نظرسنجی‌ها از ادامه پیشتازی هیلاری کلینتون خبر می‌دهد، نگرانی از خبر تحقیق دوباره اف.بی.آی. از پرونده استفاده خانم کلینتون از ایمیل شخصی‌اش در دوران صدارت وزارت خارجه، دموکرات‌ها را مضطرب و جمهوری‌خواهان را هیجان‌زده کرده است.

به گزارش بی.بی.سی نظرسنجی کشوری موسسه مک کلاچی-ماریست که روز شنبه منتشر شده از پیشتازی بسیار اندک کلینتون خبر می‌دهد؛ این نظرسنجی او را تنها با یک درصد برتری نسبت به دونالد ترامپ برآورد می‌کند در حالی که دو ماه پیش (سپتامبر) کلینتون با ۶ درصد پیشتاز بود.

اما همزمان، امروز یک نظرسنجی دیگر که موسسه یو-گاو انجام داده، خانم کلینتون را با سه درصد جلوتر از دونالد ترامپ، برنده احتمالی انتخابات روز سه‌شنبه (هشتم نوامبر) حدس زده است.

این در حالی است که در بسیاری از ایالت‌ها چون فلوریدا، آریزونا، و نوادا که افراد می‌توانند زودتر از روز رسمی رای‌گیری هم رای بدهند، گزارش‌ها از حضور پرتعداد رای‌دهندگان لاتین‌تبار حکایت دارد. این گزارش‌ها میزان مشارکت لاتین‌تبارها در پای صندوق را حتی بیشتر از انتخابات قبلی (۲۰۱۲) ارزیابی کرده‌اند؛ خبری که می‌تواند برای دموکرات‌ها خوشحالی به همراه داشته باشد چرا که آمریکایی‌های لاتین‌تبار در چند دهه اخیر از نامزدهای دموکرات حمایت کرده‌اند.

خبر خوش دیگر برای طرفداران حزب دموکرات آمریکا این است که تحلیل‌گران در ایالت نوادا، بر اساس نظرسنجی‌هایی که از رای‌دهندگان پیش از موعد به عمل آمده، هیلاری کلینتون را پیش‌تاز آرا در این ایالت حساس معرفی کرده‌اند.

بنا بر اعلام مقام‌های برگزاری انتخابات در ایالت‌های مختلف آمریکا، تاکنون حدود ۳۷ میلیون نفر با حضور در حوزه‌های رای‌گیری، پیش از موعد رای داده‌اند.

پیش به سوی ایالت‌های دموکرات

با وجود خبرهای خوش برای دموکرات‌ها، دونالد ترامپ در اقدامی غیرمتداول گفته در دو روز باقی‌مانده به چند ایالت دموکرات سفر خواهد کرد.

او که روز جمعه در فلوریدا میتینگ انتخاباتی داشت گفته: "ما بنا داریم به ایالت‌هایی برویم که دموکرات‌ها آنها را پایگاه دائمی خودشان می‌خوانند؛ اما اکنون در این ایالت‌ها یا فاصله ما و آنها خیلی کم شده یا این که ما جلو افتادیم. ما به مینه‌سوتا می‌رویم؛ جایی که به طور سنتی، هرگز به جمهوری‌خواهان رای نداده است."

دو ایالت میشیگان و پنسیلوانیا هم که در برنامه سفرهای ترامپ قرار گرفته، هر دو از سال ۱۹۸۸ به این طرف، از نامزدهای دموکرات حمایت کرده‌اند.

با وجود این، گزارش‌ها از ایالت میشیگان، از نزدیک بودن دو رقیب دموکرات و جمهوری‌خواه خبر می‌دهد و شاید توجه به این واقعیت که در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها هم هیلاری کلینتون ایالت میشیگان را با اختلاف زیاد به سناتور برنی سندرز واگذار کرد، بیش از پیش دونالد ترامپ را امیدوار کرده باشد و شاید هم به همین علت است که باراک اوباما، رئیس جمهوری، تصمیم گرفته روز آخر تبلیغات ( هفتم نوامبر) را در میشیگان به روی صحنه برود و برای خانم کلینتون یارگیری کند.