۰ نفر

بدهی ۱۳۰ هزار میلیاردی دولت به صندوق تامین اجتماعی

۱۶ مهر ۱۳۹۶، ۲۲:۵۵
کد خبر: 223877
بدهی ۱۳۰ هزار میلیاردی دولت به صندوق تامین اجتماعی

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: رییس سازمان تامین اجتماعی و رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران در جلسه کمیسیون گزارشی از اقدامات انجام شده را ارائه کرد.

احمد همتی با تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون بهداشت اظهار کرد: در این جلسه  رئیس سازمان تامین اجتماعی گزارشی از اقدامات انجام شده این سازمان را ارائه کرد، البته چالش هایی در حوزه تامین اجتماعی وجود دارد که باید این روند به نحوی اصلاح شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وی با بیان این که تامین اجتماعی ۴۲ میلیون نفر را تحت پوشش خود دارد، گفت: اگر مشکل جدی برای این سازمان به وجود آید، کل کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد،‌ در حال حاضر نیز این سازمان روی مرز قرار دارد.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین بیان کرد: بدهی دولت به صندوق تامین اجتماعی بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان است اما هنوز پرداخت آنچنانی صورت نگرفته است ضمن این که هزینه‌های درمانی نیز ۳ تا ۴ برابر افزایش داشته است.

نماینده مردم سمنان در مجلس یادآور شد: البته رئیس سازمان توضیحاتی را ارائه کرد مبنی بر این که صندوق سلامت از سایر صندوق ها جدا شده و در این مورد شفاف سازی لازم انجام شده است. نهایتا هم مقرر شد با همکاری یکدیگر مشکلات صندوق تامین اجتماعی کمتر شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه اظهار کرد: همچنین در این جلسه رئیسه هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران نیز توضیحاتی را در خصوص اقدامات انجام شده ارائه کرد و مباحثی هم مطرح شد مبنی بر این که نباید پیوندهای خاصی انحصاری باشد.

وی در پایان گفت: البته استاندارد تخت در جهان ۲.۸ است که در ایران ۱.۷ می باشد و برای جبران این فاصله نیاز به حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار وجود دارد که باید بخشی از آن از طریق بخش خصوصی تامین شود.