۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

«شسپا» یک درصد از سهام «شپنا» را خرید/ «کصدف» خبر از توثیق اموال داد

۱۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۵۴
کد خبر: 306654
«شسپا» یک درصد از سهام «شپنا» را خرید/ «کصدف» خبر از توثیق اموال داد

12 توقف و یک تعلیق و 18 بازگشایی حاصل پیام های امروز ناظران بازار امروز بود.

اقتصادآنلاین - محمدامین خدابخش؛ در هجدهمین روز از مهرماه و آخرین روز کاری این هفته شاخص بورس تهران اگرچه با توانی کمتر اما همچنان به صعود خود ادامه داد و با رشدی 168 واحدی، در سطح 181 هزار و 15 واحد به انتظار معاملات در هفته آتی نشست. در این روز پیام‌های ناظران بازار از حجم بسیار کمی برخوردار بود. امروز «شسپا» از خرید سهام گفت و «کصدف» از وام و توثیق اموال برای دریافت آن خبر داد.

«وبشهر» از فروش ساختمان گفت: نماد معاملاتی شرکت توسعه صنایع بهشهر (وبشهر) با توجه به افشای اطلاعات درخصوص فروش سه دانگ مشاع از شش دانگ عرصه و اعیانی یک دستگاه ساختمان اداری و تجاری واقع در خیابان بخارست متعلق به شرکت سرمایه گذاری ساختمان گروه صنایع بهشهر تهران که از شرکت‌های فرعی این شرکت است، متوقف شد. شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی برنده مزایده برگزار شده توسط شرکت سرمایه گذاری ساخن شد که قطعی شدن آن منوط به انعقاد قرارداد و طی فرآیند قانونی مصوبات هیأت مدیره خواهد بود. با عنایت به اینکه شرکت سرمایه گذاری ساختمان گروه صنایع بهشهر تهران از شرکتهای فرعی شرکت توسعه صنایع بهشهر است، اثر سودآوری نتیجه مزایده بر سودآوری شرکت توسعه صنایع بهشهر منوط به قطعی شدن قرارداد و سیاست تقسیم سود در شرکت‌های سرمایه گذاری ساختمان گروه صنایع بهشهر تهران و مدیریت صنعت شوینده است. گفتنی است ارزش این دارایی که به مبلغ 170 میلیارد تومان به فروش رسیده در دفاتر شرکت 30 میلیارد تومان ثبت شده است.

«شسپا» سهام «شپنا» خرید: دیگر نماد بورسی متوقف شده در روز جاری متعلق به شرکت نفت سپاهان (شسپا) بود که به منظور ارائه اطلاعات درمورد سهام خریداری شده پالایشگاه اصفهان (شپنا) متوقف شد. طی این شفاف سازی شرکت اعلام کرد که میزان یک درصد از سهام پالایش نفت اصفهان را به ازای هر سهم ۱۱۰۰ تومان و جمعا به ارزش 218 میلیارد و 900 میلیون تومان خریداری کرده است.

«کصدف» وام می‌گیرد: شرکت کاشی صدف سرام استقلال آباده (کصدف) خبر از به وثیقه گذاشتن دارایی های خود داد. گفته شده که این دارایی ها به منظور دریافت تسهیلات بلندمدت از بانک صنعت و معدن جهت راه اندازی طرح و خرید مابقی ماشین آلات خارجی و داخلی و همچنین تاسیسات در نظر گرفته شده و شامل کلیه دارایی های ثابت شرکت اعم از زمین ساختمان تاسیسات و ماشین آلات موجود در کارخانه ساختمان مرکزی اداری شرکت تهیه و تولید خاک نسوز استقلال آباده می‌شود. لازم به ذکر است که ارزش دارایی های وثیقه شده 20 میلیارد تومان و ارزش دفتری آن 14 میلیارد تومان عنوان شده است.

اصلاح اطلاعات توسط «ثعمرا»: شرکت عمران و توسعه شاهد (ثعمرا) به منظور شفاف سازی اصلاح اطلاعات قبلی درخصوص مشارکت در ساخت پروژه اداری و تجاری گلریز (دفتر مرکزی شرکت) متوقف شد. به دنبال این توقف شرکت خبر از برنده شدن شرکت آروین ردکا داد و اعلام کرد این قرارداد به مبلغ 48 میلیارد تومان بوده که به صورت مشارکت در ساخت با درصد مشارکت 45 درصد سازنده و 55 درصد مالک (شرکت عمران و توسعه شاهد) است.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

13970718