۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

آزادسازی سقف رقابت، شرکت‌های فلزی معدنی را متوقف کرد/ «دارو» از مزایده پیش رو گفت

۲۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۳۷
کد خبر: 299972
آزادسازی سقف رقابت، شرکت‌های فلزی معدنی را متوقف کرد/ «دارو» از مزایده پیش رو گفت

در واپسین روز از هفته جاری رونق ادامه دار معاملات در بازار سرمایه به توقف 69 نماد و بازگشایی 23 نماد دیگر منجر شد که اغلب ناشی از افزایش قیمت های متوالی در روزهای اخیر بود.

اقتصادآنلاین - محمدامین خدابخش؛ در بیست و یکمین روز از شهریور ماه امسال٬ بازار سرمایه کشور روزی بی سابقه را به خود دید. در این روز جهت حرکت شاخص بورس تهران باز هم رو به بالا بود و توانست رکوردی بی سابقه از خود به جای بگذارد و با رشد خیره کننده 6483 واحدی تنها در یک روز 4.36 درصد افزایش مواجه شود. همزمان با این رشد بی سابقه تعداد پیام های ناظران بورس و فرابورس نیز جهشی چشمگیر را تجربه کرد و به این ترتیب بسیاری از نمادها را دستخوش تغییر وضعیت معاملاتی کرد که مهمترین آنها نمادهای فلزی – معدنی بودند.

«دسانکو» اخزا گرفت: نماد معاملاتی شرکت داروسازی سبحان انکولوژی (دسانکو) به دلیل افشای اطلاعات درخصوص تسویه مطالبات خود با شرکت داروپخش از طریق دریافت اوراق خزانه اسلامی، متوقف شد. این شرکت اعلام کرده است که بابت مطالبات سررسید شده و نشده خود از شرکت توزیع داروپخش به مبلغ 20.000 میلیارد تومان، اوراق اخزا با درصد سرک 16درصد به مبلغ دو میلیارد و 319 میلیون تومان به منظور تامین نقدینگی لازم جهت سفارش گذاری مواد تا پایان سال جهت تولید بودجه شده سال 97 اخذ کرده و آن را با نرخ هر ورقه 73 هزار و 183 تومان جمعا" به مبلغ یک میلیارد و 698 میلون تومان وجه نقد تبدیل کرده است. 

«غصینو» و افزایش نرخ: نماد شرکت صنعتی مینو (غصینو) به دلیل افزایش نرخ انواع مواد اولیه و بسته بندی متوقف شد. این شرکت اعلام کرده است که تغییرات با اهمیت مواد اولیه و بسته بندی خریداری شده در سه ماهه دوم نسبت به سه ماهه اول سال جاری از قیمت 282 هزار و 690 تومان به 387هزار و 326 تومان رخ داده است.

«ذوب» متوقف شد: نماد معاملاتی شرکت سهامی ذوب آهن (ذوب) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت درخصوص آزادسازی سقف رقابتی محصولات فولادی در بورس کالا اصفهان متوقف شد. نماد شرکت یاد شده بازگشایی شد و با افزایش قیمتی 10 درصدی در قیمت پایانی 252 تومان و 8 ریال (10.16 درصد مثبت) روز خود را به پایان برد.

آزاد سازی سقف رقابت در بورس کالا نمادهای فولادی را متوقف کرد: نمادهای معاملاتی شرکت های توسعه معدنی و صنعتی صبا نور (کنور)، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل)، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد)، فولاد خوزستان (فخوز)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) و مجتمع فولاد خراسان (فخاس) با توجه به افشای اطلاعات درخصوص آزادسازی سقف رقابت در بورس کالا متوقف شدند. این شرکت ها اعلام کردند که با توجه به نامه وزارت صنعت٬ معدن و تجارت مبنی بر تعیین قیمت پایه شمش فولادی معادل متوسط قیمت معاملات چهار عرضه پیش از آن و آزادسازی سقف رقابت در بورس کالا، محصولات این شرکت ها بر مبنای دستورالعمل مذکور عرضه خواهد شد. آثار مالی ناشی از تغییرات نرخ فروش محصولات شرکت در دوره مالی سال 1397 در صورت‌های مالی شرکت انعکاس داده می‌شود و به اطلاع سهامداران می‌رسد.

«غمارگ» از افزایش نرخ گفت: دیگر نمادی که امروز تحت تاثیر افزایش نرخ محصولات متوقف شد٬ «غمارگ» متعلق به شرکت مارگارین بود. افزایش نرخ اعمال شده که بر روی محصول روغن نباتی شرکت صورت گرفته به موجب مصوبه کارگروه تنظیم بازار اعمال شده است و شرکت اعلام کرده که تاثیرات ریالی افزایش نرخ 17 درصدی در فروش و آثار ناشی از افزایش نرخ نهادهای تولیدی که با نرخ ارز دلار ۴۲۰۰ تومانی محاسبه می‌شود٬ در بودجه تعدیلی شرکت متعاقبا اعلام خواهد شد.

«دارو» مزایده برگزار می‌کند: نماد معاملاتی شرکت کارخانجات داروپخش (دارو) امروز متوقف شد تا درمورد مزایده پیش رو که در تاریخ 25 شهریور برگزار می شود٬ توضیحات لازم را ارائه کند. به موجب این توقف شرکت اعلام کرد که مزایده یاد شده به منظور فروش تعداد سه دستگاه ماشین آلات مازاد، یک دستگاه خط کامل پرکنی سرم، یک دستگاه خط کامل پرکنی کارتریج و یک دستگاه خط کامل سرنگ پریفیلد برگزار می شود.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

13970621