۰ نفر

طی امروز در بورس کالا اتفاق افتاد؛

افزایش 4 و 2.5 درصدی قیمت ورق گرمC و B «مبارکه»/ رقابت 10 درصدی « اکستروژن» «شکبیر»

۱۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۶:۲۲
کد خبر: 284332
افزایش 4 و 2.5 درصدی قیمت ورق گرمC و B «مبارکه»/ رقابت 10 درصدی « اکستروژن» «شکبیر»

امروز ارزش کل معاملات بورس کالا حدود 950 میلیارد تومان بود که در این میان بیشترین ارزش معاملات به محصول «ورق گرم B » شرکت فولاد مبارکه در حدود 178 میلیارد تومان اختصاص یافت. قیمت این محصول نسبت به معامله قبلی خود 2.55 درصد افزایش داشت.

اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر؛ امروز سه‌شنبه نوزدهم تیرماه، تالارهای مختلف بورس کالای ایران در مجموع ارزشی حدود 950 میلیارد تومان داشت. این معاملات در 1552 قرارداد منعقد شدند؛ از این میزان حدود 948 میلیارد تومان آن به رینگ داخلی تعلق گرفت. تالار صنعتی نیز بیشترین ارزش معاملات امروز را در حدود 507 میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

بیشترین ارزش معاملات امروز تالار نقره ای به «ورق گرم B » شرکت فولاد مبارکه اصفهان حدود 178 میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایانی کیلویی دو هزار و 967 تومان با رقابت 22 درصدی نسبت به قیمت پایه معامله شد.  «ورق گرم B » نسبت به اخرین معامله خود در تاریخ 5 تیر، 2.55 درصد افزایش قیمت داشت.

تالار صنعتی

در تالار محصولات صنعتی و معدنی هم طی امروز دو هزار تن شمش و بیلت آلومینیوم، ۱۰ کیلوگرم شمش طلا معامله شد. علاوه بر این  ۱۱۹ هزار و ۶۲۰ تن انواع ورق اعم ازورق قلع اندود، ورق گالوانیزه G و ورق سرد و گرم B و ورق گرم C در این تالار مورد معامله قرار گرفت. همچنین ۴۵ هزار و ۷۹ تن انواع ورق گرمB  و C نیز در سیستم معاملات مچینگ تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای نیز معامله شد.

گفتنی است؛ بیشترین ارزش معاملات امروز تالار صنعتی به «ورق گرم B » شرکت فولاد مبارکه اصفهان به میزان 178 میلیارد و 236 میلیون و 366 هزار تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایانی کیلویی دو هزار و 967 تومان با رقابت 22 درصدی نسبت به قیمت پایه معامله شد. این معامله به طور سلف در حجم 60.060 تن توسط کارگزری مبین سرمایه فروخته شد. «ورق گرم B » نسبت به اخرین معامله خود در تاریخ 5 تیر، 2.55 درصد افزایش قیمت داشت.

همچنین امروز « ورق گرم C» شرکت همان شرکت با قیمت پایه کیلویی دو هزار و 843 تومان با رقابت 10 درصدی فروخته شد. ارزش این معامله حدود114 میلیارد و 500 میلیون تومان برآورد شده است که در حجم 40.260 تن توسط کارگزاری «مبین سرمایه» به طور سلف داد و ستد شد. این محصول نیز نسبت به معامله گذشته خود در پنجم تیر، شاهد 4 درصد افزایش قیمت بود.

کم ارزشترین محصول امروز این تالار هم به شمش طلای زرشوران اختصاص یافت. این محصول با قیمت کیلویی 285.999 تومان حدود 12 درصد کمتر از قیمت پایه توسط کارگزاری سی ولکس در حجم 0.003 تن به طور نقدی معامله شد. ارزش این معامله 858 میلیون و 571 هزار تومان بود.

 

تالار پتروشیمی

تالار پتروشیمی امروز شاهد معامله سه هزار و ۶۰۷ تن قیر، ۵۰۶ تن اسلاک واکس سنگین، ۵۰ تن گوگرد، ۲۰ تن آرگون و ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن وکیوم باتوم بود. شایان ذکر است، معامله  ۵۰۰ تن قیر و ۵۰۰ تن عایق رطوبتی نیز در تالار صادراتی بورس کالای ایران به ثبت رسید.

بیشترین ارزش معاملات امروز تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی به «پلی اتیلن سنگین اکستروژن» شرکت پتروشیمی امیرکبیر به میزان 18 میلیارد و 900 میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایانی شش هزار و 750 تومان با 10 درصد رقابت نسبت به قیمت پایه توسط کارگزاری «بانک رفاه کارگران» در حجم 2800 هزار تن نقدی فروخته شد. قیمت این محصول نسبت به معامله قبلی خود ( در تاریخ 12 تیر) 0.52 درصد افزایش داشت.    

دیگر محصول پر معامله امروز این تالار به «پلی اتیلن سبک خطی» پتروشیمی امیرکبیر اختصاص داشت. این محصول نیز با قیمت پنج هزار و 60 تومان و رعایت سقف رقابت 10 درصدی در حجم 3300 تن فروخته شد. ارزش این معامله حدود 16 میلیارد و 670 میلیون تومان بود که به طور سلف توسط کارگزاری «بانک رفاه کارگران» داد و ستد شد.  این محصول نیز نسبت به معامله قبلی خود مورخ 12 تیر با رشد 0.51 درصدی مواجه بود.

کم ارزشترین محصول این تالار هم به کالای «آرگون» ذوب آهن اصفهان به میزان 17 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت پایه کیلویی 850 تومان و حجم 20 تن به طور سلف (مچینگ) توسط کارگزاری «آگاه» فروخته شد.

 

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی هم طی این روز شاهد دادوستد شش هزار و ۸۰۰ تن گندم ، یک هزار و ۴۰۰ تن شکر، ۷۲۰ کیلوگرم زعفران و ۵۰۰ تن روغن سویا بود.

بیشترین ارزش معاملات امروز تالار کشاورزی هم به زعفران رشته‌ای درجه یک (پوشالی معمولی) خراسان رضوی به میزان حدودی دو میلیارد و 234 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول با قیمت پایانی چهار هزار و 856 تومان در حجم 0.46 تن و به طور نقدی (مچینگ) توسط کارگزاری «توسعه کشاورزی» معامله شد. عرضه‌کننده این محصول نیز شرکت «سازمان مرکزی تعاونی روستایی ایران» بود.

همچنین این محصول امروز به طور نقدی نیز معامله شد و کمترین ارزش از معاملات این تالار را یعنی در حدود 48.5 میلیون تومان به خود اختصاص داد. این محصول در حجم 0.01 تن با همان قیمت بالا توسط کارگزاری «توسعه کشاورزی» داد و ستد شد.

شایان ذکر است،۱۵۰ تن نخ پلی استر گرید WP هم در بازار فرعی بورس کالای ایران دادوستد شد.