۰ نفر

اقتصادآنلاین از میانه‌های تالار شیشه‌ای گزارش می‌دهد؛

رفت و برگشت‌های کم‌رمق شاخص/ پایان موقت رالی صعودی با دنده عقب خودرویی‌ها

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۲۰
کد خبر: 271955
رفت و برگشت‌های کم‌رمق شاخص/ پایان موقت رالی صعودی با دنده عقب خودرویی‌ها

نماگر بازار در ابتدای صبح با مثبت های کم رنگ کار خود را آغاز کرد و در ساعت ابتدایی تا منفی 3 واحد افت را تجربه کرد اما مجددا با حمایت حقوقی ها سبزرنگ شد.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ امروز نیز در ادامه سیر صعودی نماگرهای بازار سهام شاهد تلاش شاخص برای ثبت اعداد مثبت برای آخرین روز هفته هستیم. از این رو تاکنون دماسنج کل با رشد 10 واحدی از صعود به کانال 95 هزار واحد بازمانده است. شاخص هم وزن نیز در ابتدای بازار رشد 30 واحدی را تجربه کرد اما اکنون با افزایش 10 واحدی به رقم 17 هزار و 126 واحد رسیده است.

در این بین تاکنون 687 میلیون ورقه بهادار به ارزش 140 میلیارد تومان دادوستد شد که از این میزان 90 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در بورس اختصاص داشت.

اما در میان گروه های صنعت گروه خودرو، فلزات اساسی و شیمیایی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. همچنین در گروه خودرو شاهد افت محسوس قیمت در تمام نمادها به جز «خکاوه» و «خرینگ» هستیم. اما از سویی دیگر در بازار مردد امروز گروه قندی همچنان پُرتقاضا و با افزایش قیمت روبرو هستند.

در بین نمادهای تاثیرگذار، نمادهای بزرگ گروه فلزی از جمله «کگل»، «فخوز» و «فملی» هریک به ترتیب 18، 18 و 15 واحد شاخص را تقویت کردند. اما در سمت قرمزها، معاملات منفی دو نماد لیدر خودرویی «خساپا» و «خودرو» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص تحمیل کردند.

در فرابورس هم بازار نسبتا مثبت دنبال می شود و آیفکس تا این لحظه با رشد 2.8 واحدی به رقم یک هزار و 96 واحد رسیده است. در این بازار معاملات مثبت «مارون»، «شاوان» و «ارفع» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند. در سمت دیگر این بازار نیز «ذوب»، «وگردش» و «هرمز» تاحدی از رشد بیشتر شاخص فرابورس جلوگیری کردند.