۰ نفر

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با اقتصاد آنلاین عنوان کرد:

توقف غیر‌منتظره نماد‌های معالاتی اصلی‌ترین ریسک بازار‌سهام

۲۲ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۵۹
کد خبر: 169993
توقف غیر‌منتظره نماد‌های معالاتی اصلی‌ترین ریسک بازار‌سهام

یک کارشناس بورس معتقد است:توقف غیر منتظره نمادهای بورسی، نامشخص بودن زمان بازگشایی و نبود مکانیز شفاف و یکنواخت علاوه بر ضررهای احتمالی، ریسک عدم نقد شوندگی را نیز به سرمایه گذاران تحمیل می کند.

قائم مقام مدیر عامل شرکت کارگزاری راهبرد در خصوص دلایل تداوم روند منفی و فرسایشی این روزهای بازار سهام به خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین گفت:توقف برخی از نمادهای معاملاتی بزرگ علاوه بر حبس نقدینگی و کاهش رونق بازار،موجب بی اعتمادی سرمایه گذاران شده است؛ به گونه ای که هر لحظه و به دلایل مختلف احتمال بسته شدن نمادهای دیگر نیز وجود دارد.

سعید نوری افزود:به عبارت دیگر توقف غیر منتظره نمادهای بورسی، نامشخص بودن زمان بازگشایی و نبود مکانیزم شفاف و یکنواخت در این رابطه علاوه بر ضررهای احتمالی، ریسک عدم نقد شوندگی را نیز به سرمایه گذاران تحمیل می کند.

این کارشناس بازار سرمایه بر این باور است که ابهام در زمان بازگشایی نماد بانک ها با توجه به تعدیل منفی صنعت مذکور، پیش بینی و انتظار ریزش شاخص کل را برای سرمایه گذاران به همراه داشته که این موضوع در طولانی شدن روند منفی بازار سهام بی تاثیر نیست.

مشاور عالی هیات مدیره کارگزاری راهبرد با اشاره به اینکه انتشار اوراق خزانه و تمرکز دولت به جذب بخشی از نقدینگی از طریق بازار بدهی را نمی توان بی تاثیر بر تداوم روند منفی بازار دانست،تصریح کرد: این اوراق علاوه بر ریسک پایین عملا بازدهی بالای 22 درصد را همراه داشته و در شرایط کنونی حاکم بر اقتصاد کشور برای سرمایه گذاران به خصوص شرکت های حقوقی جذابیت بیشتری دارد.

وی خاطرنشان کرد:تغییر ریاست جمهوری کشور آمریکا و نزدیک شدن به آغاز دوره جدید آن با توجه به ابهام در سیاست های کشور مذکور در قبال برجام و تحریم های ظالمانه در کنار تحرکات اخیر در بازار ارز، طلا و حتی مسکن را می توان در ادامه روند منفی بازار سرمایه موثر دانست.