۰ نفر

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبرداد؛

شناسایی 510هزار انبار قاچاق کالا در سطح کشور

۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۳۳
کد خبر: 300362
شناسایی 510هزار انبار قاچاق کالا در سطح کشور

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از شناسایی 510 هزار انبار در سطح کشور خبرداد و گفت: هنوز تمام این انبارها به انبارهای گمرک وصل نشده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس؛ علی مؤیدی خرم‌آبادی در خصوص سامانه جامعه انبارها گفت: آخرین هماهنگی‌ها در خصوص تکمیل سامانه جامع انبارها بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت اقتصاد و دارایی انجام شده که تکمیل این ساما‌نه‌ها اطلاعات ما را در خصوص موجودی انبارها به روز می‌کند و در امر مبارزه با احتکار و قاچاق کالا به ما کمک کند.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه  بیش از 510 هزار انبار در سطح کشور شناسایی شده افزود:  این انبارها باید به 28 هزار انبار گمرک وصل شوند که در حال حاضر تعداد زیادی از آنها به انبارهای گمرک وصل شده است.

وی اظهار داشت: با وصل شدن تعداد انبارهای کل کشور به انبارهای گمرک هر گونه کالایی که از این انبارها خارج شود کاملا قابل رهگیری خواهد بود.

مویدی خرم‌آبادی اظهار داشت: سامانه جامع انبارها در حال تکمیل است و باید دیتا و اطلاعات آن تکمیل شود.

پیش از این محمد قبله مدیرکل دفتر خدمات امور بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت به فارس گفته بود که طرح سامانه جامع انبارها از ابتدای آبان ماه سال 1395 به صورت سراسری ابلاغ شده است و از آن زمان تاکنون حدود 510 هزار انبار در سامانه جامع انبارها ثبت نام کرده‌اند اما فیروز خیالی مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک به فارس گفت: مسئولان وزارت صمت اعلام می‌کنند که اطلاعات 400 تا 600 هزار انبار در سامانه ثبت شده اما ما اطلاع نداریم که این انبارها کجا هستند.