۰ نفر

روی خوش مردم به نوشت‌افزار ایرانی

۲۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۷:۳۱
کد خبر: 300002
روی خوش مردم به نوشت‌افزار ایرانی

رئیس و دبیر انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایران از روی خوش و استقبال مردم به خرید و مصرف نوشت‌افزار ایرانی در کشور خبر داد و گفت: سهم نوشت‌افزار ایرانی نسبت به نوشت‌افزار خارجی ۳۵ به ۶۵ درصد شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمودرضا صنعتکار افزود: نوشت‌افزار تولید داخلی امروز ضمن کیفیت بالا و قیمت مناسب از طرح‌های متنوعی نیز برخوردار است.

وی همچنین اظهارداشت: خوشبختانه در چند سال اخیر با توجه به حمایت‌های مادی و معنوی از تولید ملی سهم کالاهای ایرانی نسبت به کالاهای وارداتی در این حوزه بیشتر شده است.

رئیس و دبیر انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت‌افزار کشور حمایت صدا و سیما از کالاهای ایرانی را قابل تقدیر دانست و گفت: نقش حمایتی رسانه ملی در راستای رونق تولید و گرایش مردم به مصرف کالاهای ساخت داخل بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: تمایل مردم به مصرف نوشت‌افزارهای ایرانی با توجه به فرهنگ‌سازی‌های صورت‌گرفته روز به روز در حال بهبودی و گسترش است.

صنعتکار ضمن اشاره به اینکه نسبت سهم نوشت‌افزار ایرانی نسبت به نوشت‌افزار خارجی در سال‌های اخیر بیشتر شده است، ابراز کرد: این نسبت هم‌اکنون 35 به 65 درصد است در حالی که طی سنوات گذشته 20 به 80 بوده است.

وی گفت: نوشت‌افزار ایرانی شامل انواع مداد، خودکار، پاک‌کن، جامدادی، کوله‌پشتی و خط‌کش است.

رئیس و دبیر انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت‌افزار اضافه کرد: تولیدکنندگان داخلی در حال حاضر از صددرصدی برای تأمین نیاز کشور به این اقلام برخوردارند اما در بحث تولید اقلامی مانند تراش، ماشین حساب و لوازم مهندسی پیشرفته کمی دچار ضعف هستند.