۰ نفر

فاضلی: ریالی از بسته حمایتی اصناف پرداخت نشد

۲۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۵۵
کد خبر: 231492
فاضلی: ریالی از بسته حمایتی اصناف پرداخت نشد

رئیس اتاق اصناف ایران با گلایه از سرکشی به ٢٥٠٠حساب شخصی واحدهای صنفی گفت: حتی یک ریال از بسته حمایتی اصناف پرداخت نشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، دهمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران با حضور حسن یونس سینکی، معاون وزیر صنعت آغاز شد. قرار است محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه حضور یابد.

 علی فاضلی در  سخنرانی آغازین دهمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران گفت: اصناف از کیک نفت در توسعه خود استفاده نکرده اند و هیچ بهره ای از سفره نفت نبرده اند؛ بنابراین خودکفا در اقتصاد کشور هستند و توانسته اند بدون منت و بار مالی، اشتغالزایی بالایی داشته باشند.

رئیس اتاق اصناف ایران افزود: هیچ بسته حمایتی در طول سنوات گذشته برای اصناف دیده نشده و فقط سال گذشته بسته ده هزار میلیارد تومانی در قالب بسته دیده شده است و تا به حال،  هنوز ابلاغ نشده است و البته رییس کل بانک مرکزی نیز وعده مساعد داد ولی تا این لحظه ابلاغ نشده است.

وی تصریح کرد: به اصناف ایراد گرفته می شود که در تصمیم گیری مشارکت فعال نداریم، این در حالی است که در گذشته حتی یک آیین نامه هم نداشته ایم ولی کم کم این کار انجام شد.

به گفته فاضلی، اگر به دنبال ایجاد اشتغال هستیم باید به اصناف توجه شود؛ البته بسته حمایتی برای کوچ بنگاههای آلاینده اختصاص داده نشده و به همین دلیل اجازه کوچ بنگاههای الاینده را دیگر نمی دهیم.

وی افزود:  بنگاههای تولیدی بین ١٩ تا ٢٠ درصد اصناف را اکنون تشکیل می دعند در حالیکه پیش از این سهم تولیدی ها حدود ٤٠ درصد بود.

فاضلی گفت: برخی مسئولان تصمیمات یک شبه می گیرند و ما را به همین تصمیمات مشغول می سازند؛ این در حالی است که سازمان امور مالیاتی به ٢٥٠٠ حساب اصناف به صورت نمونه سرکشی کرده است که ما به شدت با آن مخالفیم.

وی اظهار داشت: اصناف آنقدر  مشغول برخی تصمیمات شبانه دولت است که فرصت ورود به اقتصاد مقاومتی را ندارد.

فاضلی با بیان اینکه رییس جمهور وعده کوچک سازی دولت را داده است، گفت: اکنون برخی دستگاهها می خواهند که اتحادیه های صنفی را از اصناف جدا کرده و به دولت بچسبانند این در حالی است گلایه های زیادی از دولت داریم؛ البته امروز هیچ کمیسیون دولت بدون حضور اصناف تشکیل نمی شود؛ البته اصناف هم علیرغم کمبودهایی که وجود دارد در طول چهار سال اخیر اجازه نداده خللی در بازار ایجاد شود و این افتخار دولت شده است.

وی اصلاح قانون نظام صنفی را یکی از مطالبات اصلی اصناف کشور دانست و گفت: در برنامه ششم توسعه، بخش خصوصی و اصناف بسیار کمرنگ دیده شده است، این در حالی است که با این برنامه به اهداف اقتصاد مقاومتی نمی رسیم چراکه مردم شریک نشده اند؛ البته دولت هم باز می خواهد همه اقتصاد را باز دولتی کند.

این خبر تکمیل می‌شود ...