۰ نفر

مکزیک؛ راهرو ارتباط‌تجاری ایران با بازارهای آمریکا و اروپا

۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۱۲
کد خبر: 195856
مکزیک؛ راهرو ارتباط‌تجاری ایران با بازارهای آمریکا و اروپا

سفیر مکزیک در ایران، کشورش را راهرو ارتباط تجاری بسیار مناسب برای دستیابی ایران به بازارهای اروپا و آمریکا عنوان کرد.

الفونسو زگبه روز شنبه در نشست با رئیس اتاق بازرگانی البرز که نماینده جهاد کشاورزی و چند تن از کارشناسان بخش خصوصی نیز در آن حضور داشتند، گفت: هم اکنون مکزیک به کشورهای چین، مالزی، ژاپن، فیلیپین و امریکا مواد غذایی و کنسرو صادر می کند و آمادگی داریم تعامل در این زمینه را با ایران هم داشته باشیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی با اشاره به همکاری تجاری مکزیک با کشورهای مسلمان در زمینه محصولات غذایی حلال، افزود: ما می توانیم تحت لیسانس حلال ایران انواع محصولات غذایی حلال تولید و به آن کشورها صادر کنیم.

وی ادامه داد: ما خواهان گسترش هرچه بیشتر روابط دوستانه و قانونی با ایران هستیم و از همکاری در مبادلات تجاری و توسعه واردات و صادرات بین دو کشور استقبال می کنیم.

آلفونسو زگبه ازگمرکات بندرعباس به عنوان مکانی مناسب برای مبادلات تجاری بین دو کشور نام برد و اضافه کرد: با توجه به این مهم که مقدمات امضا تفاهم نامه بین ایران و مکزیک فراهم شده امید است با امضا این تفاهم نامه بستر برای ارتباط تجاری و بازرگانی دو کشور دربحث سرمایه گذاری فراهم شود.

وی از کشور مکزیک به عنوان مرکز تولید محصولات کشاورزی به ویژه گوجه، کاکائو و ذرت نام برد و برای همکاری مشترک با ایران در این زمینه ها اعلام آمادگی کرد.

سفیر مکزیک در ایران همچنین روابط سیاسی و فرهنگی بین دو کشور را خوب توصیف کرد و گفت: برای آشنایی هرچه بیشتر مردم دو کشور با فرهنگ همدیگر اقداماتی انجام داده ایم.

وی افزود: دراین خصوص 45 هنرمند ایرانی را به مکزیک دعوت کرده ایم تا فرهنگ ایرنی را در این کشور به نمایش بگذارند.

وی تصریح کرد :ما دوست داریم ایران را از طریق خود ایران و نه کانال ها و اگهی های دیگر کشور ها بشناسیم ، همچنین تمایل داریم فرهنگ مکزیک نیزتوسط خود مکزیکی ها به شما معرفی شود.