۰ نفر

وزیر ارتباطات خبر داد:

آمادگی ایران برای تاسیس دفتر RCC در تهران

۱۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۹:۲۵
کد خبر: 306712
آمادگی ایران برای تاسیس دفتر RCC در تهران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آمادگی ایران برای تاسیس دفتر منطقه ای کمیته کشورهای مشترک المنافع در حوزه مخابرات (RCC) خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که برای شرکت در کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی مخابرات «ترکمن تل- ۲۰۱۸» به عشق آباد سفر کرده است در جمع وزرای ارتباطات کشورهای مشترک المنافع (RCC)  گفت: ایران آمادگی دارد تا برای تاسیس دفتراتحادیه  RCC برای گفت و گوهای مشترک در حوزهICT  همکاری کند. وی افزود:  ICT پیوند دهنده فکر و ذهن مردم و تسهیل کننده تجارت و رشد اقتصادی است.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه ICT  یکی از ابزارهای اساسی در ارتقا شاخص های امنیت انسانی است، گفت: برای دستیابی به هدف منطقه ای قوی تر ایران به دنبال همکاری با همسایگان شمالی خود در حوزه ICT  است تا این هدف را محقق کند.

بالاترین مقام ارتباطات کشور، توسعه اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک را در راس اولویت های حوزه ارتباطات ایران برای همکاری با اعضای اتحادیه کشورهای مستقل مشترک‌المنافع(CIS)    دانست و اظهار کرد: طیف گسترده ای از موضوعات از همکاری های فضایی، ماهواره ای  و تنظیم مقررات و ارتباطات پستی برای همکاری های بیشتر پیش روی ما است.

اتحادیه وزاری ارتباطات کشورهای مشترک المنافع (RCC) یک اتحادیه منطقه ای است که توسط اعضای اتحادیه کشورهای مشترک المنافع (CIS) روسیه، بلاروس، قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان، مولداوی، ارمنستان، تاجیکستان و ترکمنستان تشکیل شده است و هر ساله کنفرانس و  نمایشگاه بین المللی در یکی از کشورهای عضو برگزار می شود. امسال ترکمنستان میزبان کشورهای عضو است.