۰ نفر

مخالفت سازمان هواپیمایی با قطع دسترسی سایت‌های فروش بلیت

۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۰:۱۴
کد خبر: 299510
مخالفت سازمان هواپیمایی با قطع دسترسی سایت‌های فروش بلیت

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: این سازمان با مسدود کردن دسترسی مردم به سیستم‌های یکپارچه فروش اینترنتی بلیت هواپیما مخالف است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، رضا جعفرزاده اظهار داشت: یکی از مزایای زندگی‌کردن در دنیای امروز، کوتاه‌شدن فاصله‌ها و سرعـت‌ یافتن اجرای امور با استفاده از فناروری های ارتباطی است در همین راستا امروزه مردم زمان را بسیار با ارزش دانسته و تمامی سعی خود را برای صرفه‌جویی در آن می‌کنند و برای انجام امورات مربوط به سفرهای خود از سیستم‌های یکپارچه فروش اینترنتی بلیت استفاده می‌کنند.

وی افزود: این موضوع علاه بر صرفه جویی در زمان و هزینه ها از منظر اشتغال، شفافیت، گسترش رقابت و دسترسی عادلانه نیز مزیت های بی شماری را در بر دارد.

جعفرزاده تصریح کرد: به طور حتم شفافیت و حمایت از سیستم های یکپارچه فروش اینترنتی بلیت هواپیما فرصتی مناسب برای توسعه صنعت حمل و نقل هوایی به شمار می رود و فراهم کردن چنین فضاهایی به مردم این امکان را می دهد تا با استفاده امکانات موجود، از فرصت های صنعت حمل و نقل هوایی نیز مطلع و قدرت انتخاب آنها افزایش یابد و به طور حتم با ایجاد شفافیت در این بخش تخلفات احتمالی نیز قابل کنترل خواهد بود.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: هرچند در فضای مجازی این امکان وجود دارد که برخی مسائل غیر واقعی منعکس شود اما با نهادینه شدن استفاده درست از این فضا، شرایطی را پیش روی مردم قرار می دهد تا در کوتاهترین زمان ممکن به امکانات موجود این صنعت دسترسی یابند.

وی افزود: بر همین اساس سازمان هواپیمایی کشوری از سیستم های یکپارچه فروش اینترنتی بلیت حمایت و از آن به عنوان امکانی بی بدیل برای صنعت یاد می کند.

جعفرزاده یادآورشد: البته سازمان هواپیمایی کشوری همواره برای جلوگیری از هرگونه تخلفات احتمالی، چگونگی استفاده از این فضا را به مردم یادآور شده و مراکز و سایت های مجاز فروش بلیت را از طریق سایت سازمان (www.cao.ir) و دیگر رسانه ها اطلاع رسانی کرده است و با هرگونه اقدام به منظور ممانعت از شفافیت و محدود کردن دسترسی مردم به اطلاعات و استفاده از فرصت ها و ظرفیت ها مخالف است.

وی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری هیچ گونه قطع دسترسی سایت های مجاز بلیت فروش بلیت هواپیما را توصیه نکرده است، گفت: این سازمان علاوه بر توصیه به شرکت های هواپیمایی مبنی بر مدیریت بر نحوه توزیع بلیت هواپیما، سایت های دارای مجوز را به متقاضیان معرفی و برخورد با متخلفان را با مکانیزم های تعریف شده را با جدیت دنبال کرده است.