۰ نفر

وزیر ارتباطات خبر داد:

۱۸میلیون مشترک همراه اول و ۹میلیون مشترک ایرانسل به گوشی هوشمند دسترسی ندارد/ اپلیکیشن «دولت‌همراه» خدمات‌رسانی را تسهیل می‌کند

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۵۴
کد خبر: 272103
۱۸میلیون مشترک همراه اول و ۹میلیون مشترک ایرانسل به گوشی هوشمند دسترسی ندارد/ اپلیکیشن «دولت‌همراه» خدمات‌رسانی را تسهیل می‌کند

اکنون نسل سوم و چهارم تلفن همراه سراسر کشور را تحت پوشش قرار داده‌اند ؛ اما هنوز بسیاری از مردم دسترسی به گوشی‌هوشمند ندارند.

اقتصادآنلاین-محمد ممتازپور؛ محمد‌جواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از فاز نخست پروژه «دولت‌همراه» گفت: براساس آخرین آمار ۱۸ میلیون مشترک همراه‌اول و ۹ میلیون از مشترکان ایرنسل به گوشی هوشمند دسترسی ندارند که این موضوع یک نوع عقب‌ماندگی است و باید شرایط طوری فراهم شود تا گوشی‌های هوشمند ابعاد زندگی همه مردم را متحول کند.

وی افزود: آمارهای جهانی نشان می‌دهد که ایران توانسته رتبه اول منطقه را در میزان رشد شاخص‌های زیرساختی ارتباطات به خود اختصاص دهد و از این نظر در جهان رتبه دوم را داریم.

جهرمی اظهار کرد: اکنون ۱۲۴۶ شهر کشور دارای پوشش نسل سوم و چهار موبایل هستند و شاهد هستیم که ۱۰۰ درصد پوشش منطقه شهری توسط همراه اول و ۹۷ درصد پوشش مناطق شهری توسط ایرانسل کامل شده است و با اجرای طرح رومینگ ملی، رایتل نیز پوشش سراسری در کشور دارد.

به گفته وزیر ارتباطات قبل از دولت دوازدهم ۳۵ درصد مناطق روستایی از ارتباط برخوردار بودند که تا به امروز به ۵۵ درصد رسیده است.

وی افزود: حجم ارتباطات بین الملل که پیش از این ۷۳ گیگابیت بوده، امروز به ۱۲۰۰ گیگابیت رسیده است و در بخش ارتباطات داخلی نیز حجم شبکه دیتای کشور را به ۱۸.۲ ترابیت رسانده ایم.

جهرمی اظهار کرد: البته در برخی بخش‌ها مثل توسعه اینترنت ثابت رشد خوبی نداشته‌ایم و در این بخش تنها توانسته‌ایم ۲۰۰ هزار پورت واگذار کنیم که این عدد باید به ۲ میلیون پورت برسد.

 وزیر ارتباطات در بخش دیگر از سخنان خود اظهار کرد: طرح «نوآفرین» برای رفع موانع کسب و کارهای نوپا که در ۱۸ ماده تنظیم شده امروز در دولت مطرح شد و مقرر بود تصویب شد اما برای برخی از اصلاحات حقوقی به کمیسیون اقتصاد دولت ارجاع شد تا در جلسه آینده هفته دولت به تصویب برسد.

وی ادامه داد: این طرح به مشکلات بیمه، نظام تامین منابع، مالیات و مجوزهای کسب‌وکارها می‌پردازد و همچنین از این پس پارک‌های فناوری توسعه اقتصاد دیجیتال را در استان‌های متعدد خواهیم داشت که از دستاوردهای توسعه فناوری اطلاعات است.

آذری جهرمی با اشاره به دستاوردهای مهم اپلیکیشن «دولت همراه» گفت: با توسعه این پروژه مردم بسیار راحت‌تر از گذشته به خدمات دولتی دسترسی پیدا می‌کنند و علاوه بر آن مشکلات و تخلفات بخش‌های مختلف برای همه آشکار می‌شود.

شایان ذکر است که اپلیکیشن «دولت‌همراه» از فردا در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و کاربران می‌توانند با استفاده از آن به خدماتی مثل پرداخت عوارض شهرداری، آمار معاملات بورس، استعلام بیمه و دسترسی به خدمات سلامت، پرداخت قبوض و استعلام رجیستری گوشی‌های همراه به طور آنلاین دسترسی داشته باشند.