۰ نفر

موحدی کرمانی: فضای مجازی را نبندید، جلوی ضررهایش را بگیرید

۲۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۲۱
کد خبر: 224889
موحدی کرمانی: فضای مجازی را نبندید، جلوی ضررهایش را بگیرید

امام جمعه موقت تهران خطاب به مسوولان کشور تاکید کرد: فضای مجازی را مسدود نکنید چرا که مزایایی دارد، بلکه سعی کنید جلوی ضرری که از این ناحیه متوجه جوانان و نوجوانان می شود را بگیرید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، آیت الله محمد علی موحدی کرمانی در خطبه اول این هفته نماز جمعه تهران، در دانشگاه تهران افزود: «فضای مجازی و اینترنت غوغا کرده و می کند؛ نمی دانم مسوولان ما می توانند کاری کنند یا نه؟»

وی با اشاره به اینکه روح نهضت امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود، گفت: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما چه وضعیتی دارد؟ ما در این ارتباط چه می کنیم؟ آیا ما در مقابل منکر ساکت هستیم؟ آیا خدای ناکرده راضی هستیم؟

خطیب نماز جمعه تهران افزود: اگر راضی باشیم یا بتوانیم منکر را کم کنیم و کاری نکنیم، در آن گناه سهیم هستیم و در قیامت جای ما در کنار منکر، در جهنم است.

وی گفت: اگر فردی ببیند ستمگری حلال را حرام می کند و می تواند تغییری بدهد و ندهد، جایگاه این فرد در قیامت کنار آن ستمگر است.

خطیب نماز جمعه تهران خطاب به مسوولان گفت: مردم به شما رای دادند که این نظام را حفظ کنید؛ آیا حافظ هستید یا خیر؟

آیت الله موحدی کرمانی گفت: حضرت علی (ع) فرمودند اگر امر به معروف و نهی از منکر را رها کنید، اشرار مسلط می شوند؛ یعنی حکومت اسلامی، انقلاب و ... با ترک امر به معروف و نهی از منکر از دست می رود.

وی در مورد جایگاه امر به معروف و نهی از منکر گفت: اگر همه خوبی ها و ارزشها را یک جا جمع کنید و در مقابل امر به معروف و نهی از منکر بگذارید؛ نسبت این خوبی ها در مقابل امر به معروف و نهی از منکر، مانند یک قطره به اقیانوسی عمیق است.

امام جمعه موقت تهران افزود: نمایندگان مجلس در دوره قبل قانونی را در مورد امر به معروف و نهی از منکر تصویب کردند که شورای نگهبان نیز آن را تایید کرد و ابلاغ شد؛ نمی دانم این قانون چقدر اجرایی شده است؛ چقدر آنها که باید همکاری کنند همکاری کرده و می کنند.

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عملی نشود، کم کم امر به منکر و نهی به معروف می شود و حتی کم کم معروف نهی و منکر امر می شود.

آیت الله موحدی کرمانی در ادامه سخنان خود با طرح این سوال که «چرا آمار طلاق بالا آمده است؟» گفت: علت آن معلوم است؛ من نمی توانم در اینجا صریح سخن بگویم، اجمالا بگویم؛ جوانی که ازدواج کرده است وقتی صبح از خانه بیرون می آید و صحنه هایی را می بیند، دختران و زنانی را می بیند، که وقتی به خانه برمی گردد نسبت به همسرش علاقه اش کمتر می شود.

وی ادامه داد: وقتی فساد عالم گیر شد، نتیجه همین می شود؛ در عوض آنکه این غریزه باید در درون خانه اشباع شود، در بیرون صورت می گیرد؛ بیخود نیست که می گویند نگاه تیری از تیرهای شیطان است؛ بیخود نیست که می گویند زنای چشم، نگاه است.

امام جمعه موقت تهران افزود: زن های باوقار و باشخصیت باید روی این جمله فکر کنید؛ زنای چشم نگاه است؛ باید خود را بپوشانید و هم بر جوان، هم بر جامعه و هم بر خود رحم کنید که شلاق زنا در قیامت به تو نخورد.

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخن خود به موضوع «دشمن شناسی» پرداخت و گفت: یکی از مسایل بسیار مهم، دشمن شناسی است؛ نهضت ها و قیام ها اگر دشمن را بشناسند می توانند جلوی خطر را بگیرند؛ در زندگی فردی و اجتماعی هم اگر دشمن را بشناسیم، مراقب می شویم و اگر نشناسیم به دام می افتیم.

وی ادامه داد: دشمن دو نوع است؛ گاهی دشمنیِ یک دشمن آشکار و روشن است و گاهی مخفی است؛ گاهی آنها خود را پنهان می کنند؛ دشمن قوی ما هستند اما ممکن است به ظاهر طرح دوستی با ما راه بیاندازند.

امام جمعه موقت تهران افزود: این دشمنِ مخفی از دشمن آشکار خطرناک تر است؛ مساله نفاق هم همین است؛ خطر منافق بیشتر از دشمن ظاهر است.

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: شیطان هم همین گونه است؛ خطر را به ما نشان نمی دهد تا ما جلوی خودمان را از وقوع خطر نگیریم؛ شیطان دو صفت دارد، یکی وسواس یکی خناس؛ در انسان وسوسه ایجاد می کند، فکر های غلط را به ذهن انسان می اندازد و بعد فوری خود را پنهان می کند.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: شیطان گناه را در نظر انسان زیبا نشان می دهد؛ خودش را دوست معرفی می کند؛ وقتی که آدم و حوا را می خواست گول بزند گفت که من دلسوز شما هستم و به شما می گویم که مصلحت شما این است که از این میوه بخورید.

وی ادامه داد: در هر نهضت، هنر رهبر است که دشمنان مخفی را نشان دهد و بگوید این خطر شما را تهدید می کند، هوشیار باشید این هنر رهبری است.

امام جمعه موقت تهران افزود: نهضت عاشورا بر همین اساس بود؛ امام حسین (ع) دشمن مخفی را آشکار کرد، یزید دشمن اسلام بود اما این چهره دشمنی را نشان نمی داد؛ همه می گفتند یزید قرآن می خواند، نماز می خواند، مکه می رود و ... ؛ چرا با او بجنگیم؟

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: حرکت امام حسین (ع) به کربلا این چهره را نمایان کرد و مردم فهمیدند یزید چه کسی و چه جنایتکاری است.