۰ نفر

کمپین نماد گارانتی در بازار رایانه راه‌اندازی شد

۱ دی ۱۳۹۵، ۲۰:۵۴
کد خبر: 165849
کمپین نماد گارانتی در بازار رایانه راه‌اندازی شد

کمپین نماد گارانتی توسط اتحادیه فناوران راه‌اندازی شده و در این کمپین مردم مطلع می‌شوند که در آینده نزدیک از نماد گارانتی برای صنف IT رونمایی می‌شود و از سال ۹۶ ارایه‌دهندگان خدمات گارانتی ملزم به دریافت این نماد هستند.

محمد فرجی از راه‌اندازی کمپین نماد گارانتی با اصالت توسط اتحادیه فناوران رایانه در صنف بازار رایانه و تجهیزات وابسته خبر داد و اظهار داشت: ساماندهی بازار خدمات پس از فروش کالای فناوری اطلاعات از سال 92 آغاز شد و در ابتدای سال 94 تفاهم نامه‌ای بین اتحادیه فناوران و سازمان حمایت از مصرف کننده با هدف ریشه کن کردن کارت‌های گارانتی بی اصالت و ساماندهی بازار خدمات پس از فروش به امضا رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، به گفته وی، در این کمپین قرار است مردم آگاه شوند که در آینده نزدیک قرار است از نمادی برای صنف IT رونمایی شود و از سال 96 تمام کسانی که می خواهند گارانتی ارائه بدهند، حتما باید این نماد را دریافت کرده باشند.

وی ادامه داد: به این ترتیب شرکت‌های مجاز به ارایه سرویس و خدمات حتما باید از سازمان حمایت از مصرف کننده مجوز داشته باشند و نماد گارانتی اخذ کنند.

این فعال بازار رایانه و سخت‌افزار تاکید کرد: هدف از این طرح ایجاد مشتری مداری در صنف، پاک کردن صنف از کارت‌های تقلبی و بی اصالت و ارتقاء جایگاه صنف است.

وی گفت: برای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف‌کننده و واحدهای صنفی،‌ لیست شرکت‌هایی که مجوز خدمات پس از فروش دریافت‌ کرده‌اند، از طریق اتحادیه اعلام و به طور مرتب به روز رسانی می‌شود. همچنین برخی شرکت های نیز تنها مجوز گارانتی تعویض اخذ کرده‌اند، قرار است اسامی آنها نیز به زودی اعلام شود.

فرجی تاکید کرد: کارت‌های گارانتی شامل سریال، تاریخ شروع و انقضای گارانتی است.

وی تاکید کرد: در این راستا رقابت شرکت‌ها برای ارائه خدمات بهتر گارانتی به مشتری شدید شده و رعایت اصول مشتری مداری، گستردگی شبکه توزیع و خدمات پس از فروش، تعداد بیشتر نمایندگان در سراسر کشور و انبار قطعات الکترونیکی برای سرویس دهی در استان ها از جمله مزیت‌های شرکت‌های گارانتی کننده نسبت به یکدیگر محسوب می‌شود و برای مثال خدمات جدیدی شامل 6 ماه گارانتی بیشتر، نصب و آموزش رایگان در محل مشتری به مصرف کننده نهایی ارائه می‌کنیم.