۰ نفر

نام ۶ شرکت واردات و خدمات پس از فروش تلفن همراه اعلام شد

۱ دی ۱۳۹۵، ۱۸:۵۸
کد خبر: 165834
نام ۶ شرکت واردات و خدمات پس از فروش تلفن همراه اعلام شد

سازمان توسعه تجارت در نامه هایی به گمرک جمهوری اسلامی ایران و رییسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت 31 استان کشور، 6 شرکت توانمند در واردات و ارایه خدمات پس از فروش تلفن‌های همراه را معرفی کرد.

پیش از این اعلام شد سالیانه میزان واردات رسمی گوشی تلفن همراه بیش از یک میلیون و 100 هزار دستگاه گوشی تلفن همراه است که ارزش تقریبی آن نزدیک به 157 میلیون دلار برآورد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، معدن و تجارت، 6 شرکت از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان شرکت‌های توانمند برای ارایه خدمات پس از فروش تلفن‌های همراه معرفی شدند که امکان اخذ نمایندگی رسمی از کشورهای مبدا برای آنها فراهم نیست اما ظرفیت لازم را دارند.

دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت در نامه‌های خود به گمرک و رییسان صنعت، معدن و تجارت 31 استان، نام این شرکت ها را ویستا پخش رایانه، آسمان رایانه سخت افزار، تحلیلگران هوشمند امید (اپل تکنولوژی)، سریر سرویس، پرشین سلوکام قشم و پیشرو الکترونیک فراسو اعلام کرد که مجوز واردات و ارایه خدمات پس از فروش تلفن‌های همراه با نام و نشان تجاری اپل، بلک‌بری و اچ.تی.سی را کسب کردند.

طبق اعلام دفتر مقررات صادرات و واردات، ثبت سفارش و ترخیص تلفن همراه با نشان‌های تجاری یاد شده با رعایت ضوابط و مقررات برای این 6 شرکت مجاز است.

پیش از این نیز 18 شرکت مجوز ثبت سفارش و واردات گوشی‌های آیفون با نشان تجاری اپل و دو شرکت اجازه واردات قانونی دو نوع گوشی تلفن همراه با برند تکنو و ایسوس را گرفتند.

بر پایه آمارهای غیررسمی، سالیانه بیش از 15 میلیون دستگاه تلفن همراه در ایران خرید و فروش می‌شود. 

با توجه به آمار گمرک می‌توان نتیجه گرفت یک میلیون و 100 هزار دستگاه تلفن وارداتی نیاز 10 درصد خریداران کشور را تامین می‌کند.

منطقه آزاد چابهار اصلی ترین مکان ورود گوشی تلفن همراه به کشور معرفی شده است که بیش از 65 درصدی این کالا از امارات وارد می شود.