۰ نفر

نفت ۸۰ دلاری شد

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۱۷
کد خبر: 272383
نفت ۸۰ دلاری شد

تداوم کاهش تولید های اوپک و متحدانش در کنار تحریم های جدید آمریکا علیه صادرات نفت ایران موجب شد تا قیمت نفت در روز جمعه با افزایش مواجه باشد.

به گزارش رویترز، با این وجود، افزایش تولید نفت آمریکا موجب شد تا قیمت نفت اندکی از بالاترین رقم های چند سال اخیر که در جلسه قبل به ثبت رسیده بود پایین بیاید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 27 سنت، معادل 0.3 درصد افزایش به 79 دلار و 57 سنت رسید. قیمت نفت برنت دیروز برای اولین بار از نوامبر 2014 از مرز 80 دلار گذشت.

قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 13 سنت معادل 0.2 درصد افزایش به 71 دلار و 62 سنت رسید.

اجرای توافق کاهش تولید توسط اوپک و متحدانش موجب شده تا قیمت نفت از حمایت کلی برخوردار شود. جک آلاردیس، تحلیلگر نفت و گاز در موسسه کانتور فیتزجرالد گفت: «میزان ذخایر جهانی نفت در حال نزدیک شدن به متوسط سال های گذشته است. این نشان می دهد که کاهش تولید های هماهنگ اوپک و متحدانش موفقیت آمیز بوده است.»

علاوه بر کاهش تولید های اوپک، تقاضای قوی، کاهش تولید ناخواسته ونزوئلا و اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران نیز به رشد 20 درصدی قیمت نفت برنت در سال جاری میلادی کمک کرده است.

استفن اینز، تحلیلگر بازار نفت گفت: «کاهش همزمان عرضه نفت ایران و ونزوئلا همچنان در حال تقویت بازار نفت است.» با توجه به رسیدن قیمت نفت به بالاترین رقم ها از اواخر سال 2014 تاکنون، آلاردیس نسبت به کاهش میزان مصرف به دلیل افزایش هزینه های سوخت هشدار داد